مجلس شورای اسلامی
/

هک سرورهای مجلس ایران؛ حقوق ۲۰۰ میلیونی نمایندگان و درخواست ویزای پسر قالیباف برای مهاجرت به کانادا

کانال تلگرامی «قیام تا سرنگونی» با انتشار اسنادی نوشت که هکرهایش توانسته‌اند سرور اصلی مجلس، سرور کمیسیون‌های مجلس، سرورهای صحن مجلس و سرورهای محرمانه دبیرخانه هیئت رئیسه و دفتر ریاست را هک کنند.

خواندن این مطلب 8 دقیقه طول میکشد.

گروه سایبری «قیام تا سرنگونی» با انتشار اسنادی اعلام کردند که سرورهای مرتبط با مجلس شورای اسلامی را هک کرده‌اند. برخی این گروه را مرتبط به سازمان مجاهدین خلق می‌دانند.

مجلس ایران با انتشار اطلاعیه‌ای تایید کرد که «سایت مجلس شورای اسلامی و خبرگزاری خانه ملت از صبح امروز به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است.»

رسانه‌های داخل ایران ابتدا هک شدن خانه ملت، خبرگزاری مجلس شورای اسلامی را گزارش‌ کرده بودند.

این گروه در کانال تلگرامی خود مکاتباتی را منتشر کرده است که به نظر می‌آید محرمانه بوده‌اند از جمله مکاتبات رئیس مجلس با مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران.

هکرهای «قیام تا سرنگونی» اسنادی را هم از «حقوق بیش از۲۰۰ نفر» از نمایندگان مجلس منتشر کرده‌اند.

این گروه هکری، لیستی از حقوق نمایندگان مربوط به خرداد ماه امسال را منتشر کرده که نشان می‌دهد حقوق اغلب آنان حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان بوده است.

این گروه همچنین دو سند مربوط به «‌هدایای مناسبت‌ها و اعیاد مذهبی و ملی» و «‌انواع وام و تسهیلات» را منتشر کرده که گویای برخورداری نمایندگان مجلس از تسهیلات مالی متعدد است.

در اطلاعیه‌ای که مجلس منتشر کرده به این اشاره شده که «لیست حقوق نمایندگان دستکاری شده است.»

یکی از موضوعات مورد توجه درباره این اسناد مربوط به اسحاق قالیباف فرزند رئیس مجلس شورای اسلامی است که بر اساس این اسناد، درخواست ویزای مهاجرت به کانادا داشته است.

یاشار سلطانی، روزنامه‌نگار افشاگری که پیش از این مدارکی دایر بر «تخلفات شهرداری» در زمان آقای قالیباف منتشر کرده بود در گزارشی در شبکه ایکس (توییتر سابق) نوشته است که بر اساس اسناد هک شده «اسحاق قالیباف برای دریافت ویزای مهاجرتی از دولت کانادا شکایت کرده است.»

به نوشته آقای سلطانی، «چون بررسی پرونده مهاجرتی اسحاق قالیباف که از سال ۲۰۱۹ در جریان است، به دلیل مسائل امنیتی طولانی شد، او از دولت کانادا شکایت کرد و دادگاه هم به نفع او رای داد.»

آقای سلطانی بر اساس مدارک هک شده نوشته است «اکنون دادگاه رای را به نفع فرزند محمد باقر قالیباف صادر کرده و راه دریافت ویزای مهاجرتی کانادا برای او هموار شده است.»

مسیح علی‌نژاد از فعالان سیاسی مخالف حکومت ایران هم درباره فرزند رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته است که «بر اساس این گزارش ممکن است به زودی ویزای او صادر شود و به این ترتیب یک آقازاده دیگر نیز برای یک زندگی لوکس و آرام در یک کشور آزاد وارد خاک کانادا شود.»

خانم علی‌نژاد نوشته است «جمهوری اسلامی، ایران را به چنان روزی انداخته است که حالا فرزندان مقامات ارشد جمهوری اسلامی به هر دری می‌زنند که ویزا و اقامت کشورهای غربی را بگیرند و بسیاری از آنان به لطف پول و امکاناتی که انحصارا در اختیار دارند موفق به این کار می‌شوند.»

هک این سرورها در آستانه انتخابات مجلس صورت گرفته است که قرار است ۱۱ اسفند یعنی ۱۷ روز دیگر برگزار شود.

موسسه نظرسنجی گمان در تازه‌ترین نظرسنجی خود اعلام کرده بیش از سه چهارم مردم ایران قصد شرکت در انتخابات پیش‌رو را ندارند و حدود ۷۵ درصد پاسخ‌دهندگان خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی‌اند.

در چند سال گذشته سرور یا وب‎سایت‌های نهادهای حکومتی در ایران بارها هک شده‌اند.