همزمان با برگزاری لیگ برتر؛ مجوز حضور زنان در ۵ ورزشگاه صادر شد

منابع خبری گزارش دادند که زنان در هفته نخست لیگ برتر می‌توانند در سه دیدار از جمله دیدار پرسپولیس و آلومینیوم اراک در ورزشگاه‌ حضور داشته باشند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیو، منابع خبری به ایسنا گفته‌اند ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد اهواز، آزادی تهران و شهید سلیمانی سیرجان مجوز میزبانی از زنان را دریافت‌ کرده‌اند و سایر ورزشگاه‌ها مانند شهید وطنی قائمشهر نیز در تدارک فراهم کردن مقدمات اولیه و میزبانی از بانوان هستند.

خبرگزاری ایسنا در خبر خود نوشته است که ورزشگاه‌های یادگار امام تبریز، نقش جهان اصفهان، شهدای فولاد اهواز، آزادی تهران و شهید سلیمانی سیرجان، مجوز میزبانی از زنان را دریافت‌ کرده‌اند و سایر ورزشگاه‌ها مانند شهید وطنی قائمشهر نیز در تدارک فراهم کردن مقدمات اولیه و میزبانی از زنان هستند.

اما با توجه به تعطیلی سراسری در کشور در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به دلیل گرمای بی سابقه هوا در ایران، سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرده که تمامی رقابت‌های فوتبال ایران ازجمله لیگ برتر که زیرنظر این سازمان برگزار می‌شود، در پایان هفته جاری، لغو شده است.

به این ترتیب، هفته نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران نیز لغو شد.

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار بود هفته نخست فصل جدید لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه (دوازدهم و سیزدهم مردادماه) برگزار شود.

سازمان لیگ مدعی شده که این تصمیم را به پیروی از تصمیم دولت برای تعطیلی پایان هفته گرفته، و آن را «مطابق قوانین فیفا برای حفظ سلامت بازیکنان و تماشاگران، مطابق با تصمیمات بهداشتی و درمانی دولت‌ها» دانسته است.

مدیران فدراسیون فوتبال در روزهای گذشته به دنبال آن بودند تا بتوانند مجوز حضور تماشاگران زن را در ورزشگاه‌ها دریافت کنند که گفته می‌شود در این‌باره قرار است فردا (چهارشنبه) جلسه‌ای فوق‌العاده در وزارت کشور برگزار شود. در این میان، گویا مجوز حضور تماشاگران زن در ۵ ورزشگاه صادر شده و مسئولان فدراسیون امیدوارند که در سایر ورزشگاه‌ها هم شرایط برای حضور تماشاگران زن فراهم شود تا با توجه به فشارهای فیفا، خطرات جانبی عدم حضور زنان در ورزشگاه‌ها از فدراسیون فوتبال دور شود.

مسئولان سازمان لیگ هنوز برنامه جدید لیگ بیست‌وسوم را اعلام نکرده‌اند اما گفته می‌شود که با تاخیری حداقل ۳ تا ۷ روزه احتمالاً فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران آغاز خواهد شد.