/

هشدار نرگس محمدی درباره وخامت حال زهره صیادی زندانی مبتلا به سرطان

نرگس محمدی فعال حقوق بشر محبوس در زندان اوین، با هشدار درباره وضعیت سلامت زهره صیادی که به سرطان مبتلا شده، عنوان کرد که تحمل حبس برای این فعال مدنی غیرممکن است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، این فعال حقوق بشر در نامه‌ای درباره وضعیت زهره صیادی، فعال حقوق کودکان که مبتلا به سرطان است، نوشت: زهره صبور، مقاوم و با اراده است، اما شیمی درمانی اثر دردناکی بر او دارد و حتی پزشکان زندان معتقدند که تحمل این وضعیت غیر قابل تحمل است.

وی نوشت: زهره مبتلا به سرطانی است که متاسفانه پزشکان متخصص تاکنون منشا آن را تشخیص نداده اند. توده در پایین پرده دیافراگم تشکیل شده بود. زهره با پایان یافتن دور اول شیمی درمانی از تاریخ اول شهریور تا پایان بهمن ۱۴۰۱ بلافاصله دور دوم را از اسفند ۱۴۰۱ شروع کرد که می‌بایست تا پایان اسفند ۱۴۰۲ هر سه هفته یک بار انجام دهد.

این فعال حقوق بشر ضمن ابراز تاسف از اینکه پزشکی قانونی به وظیفه حرفه‌ای خود عمل نمی‌کند افزود: قاضی و بازجو را می‌شناسم، اما نمی‌توانم باور کنم پزشکی، با علم به تهدید جان انسانی با درد جانکاه ناشی از سرطان جرات نمی‌کند عدم تحمل حبس را بر روی تکه‌ای کاغذ بنویسد.

زهره صیادی، فعال حقوق کودکان کار و بی‌سرپرست از خردادماه سال جاری برای طی دوره محکومیت یک ساله حبس در زندان اوین به سر می‌برد.

او با بیماری سرطان هم دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و از دسترسی به خدمات درمانی مناسب محروم شده و جانش در معرض خطر است.