نیکی هیلی
/

نیکی هیلی: باید زیرساخت‌های حکومت ایران را هدف قرار دهیم

نیکی هیلی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مناظره جمهوری‌خواهان، با اشاره به حمله‌های نیروهای نیابتی ایران به مواضع آمریکا گفت: باید در واکنش، زیرساخت‌های ایران را که این حمله‌ها را ممکن می‌کند، هدف قرار دهیم. اگر یک بار برای همیشه مشت محکمی به آنها بزنیم، عقب می‌کشند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

ران دیسانتیس، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مناظره جمهوری‌خواهان گفت: آمریکا باید به ایران ثابت کند که اگر مویی از سر نیروهایش در خاورمیانه کم شود، تهران باید هزینه‌ای جهنمی پرداخت کند.

او تاکید کرد نتانیاهو نیز باید یک بار برای همیشه کار «قصاب‌های حماس» را تمام کند.

درعین حال سناتور تیم اسکات در مناظره نامزدهای جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا خطاب به جو بایدن گفت: اگر می‌خواهید از مجروح شدن سربازان آمریکایی جلوگیری کنید باید ایران را هدف قراردهید و سر مار را ببرید.

همچنین کریس کریستی، دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، در مناظره جمهوری‌خواهان گفت: آمریکا و اسرائیل باید از منزوی کردن ایران اطمینان حاصل کنند. آمریکا و اسرائیل باید در همکاری با کشورهای منطقی در خاورمیانه، اطمینان حاصل کنند که ایران به جز چین، روسیه و کره شمالی حامی دیگری ندارد.

اظهارات نامزدهای انتخاباتی جمهوری خواه امریکا در حالی بیان شده است که درل آیسا، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز طی سخنانی گفت: افزایش موارد یهودی‌ستیزی در سراسر جهان، مستقیما به نفع حکومت ایران تمام می‌شود. او تاکید کرد که باید روش‌هایی را که تهران علیه آمریکایی‌های یهودی نفرت ایجاد می‌کند، شناسایی کرده و به آنها پایان داد.

درل آیسا در نشست کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان گفت این نگرانی وجود دارد که موج یهودی‌ستیزی کنونی، صرفا در حمایت از فلسطین یا در مقابله با یهودیان نباشد، بلکه در حقیقت در نتیجه حمایت گسترده مالی از سوی کشوری باشد که پول بیش از ۱۰ هزار راکتی را که حماس به اسرائیل شلیک کرده، پرداخته است.

این نماینده جمهوری‌خواه با هشدار درباره اینکه حکومت ایران صرفا یهودی‌ستیز نیست، بلکه به دنبال نابودی اسرائیل است، گفت: جمهوری اسلامی در نقاط مختلف، از جمله در دانشگاه‌ها، در حال تامین مالی فعالیت‌ها علیه اسرائیل است.

او تاکید کرد: آمریکا باید درباره روش‌هایی که به یهودی‌ستیزی منجر می‌شود تحقیق و تفحص انجام دهد.