نگرانی از سلامت دانش آموزان و حکومتی که پاسخگو نیست؛ ادامه مسمومیت های سریالی در مدارس با آغاز سال جدید

طبق گزارشات رسیده همزمان با بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروزی، ماجرای مشکوک مسمومیت دانش آموزان دختر در مدارس سراسر کشور، بدون اقدام شایسته از سوی نهادهای مربوطه، مجدد از سرگرفته شد و تعدادی دانش آموز در تبریز و نقده راهی بیمارستان شدند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

طبق گزارشات رسیده همزمان با بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروزی، ماجرای مشکوک مسمومیت دانش آموزان دختر در مدارس سراسر کشور، بدون اقدام شایسته از سوی نهادهای مربوطه، مجدد از سرگرفته شد و تعدادی دانش آموز در تبریز و نقده راهی بیمارستان شدند.

به گزارش فرانیوز، براساس اخبار منتشر شده ، پیش از ظهر امروز بیست دانش آموز در مدرسه ای در تبریز با علائم مسمومیت به بیمارستان منتقل شدند.

جعفری رئیس اورژانس آذربایجان شرقی در این باره گفت: امروز(سه شنبه پانزدهم فروردین ۱۴۰۲) حوالی ساعت ۱۱:۳۰ با گزارش اینکه تعدادی از دانش آموزان دچار علائم (تنفسی و تنگی نفس ) در مدرسه « معصومه» واقع در شهرک باغمیشه شده اند، اورژانس عازم محل شد و با توجه به اینکه ۲۰نفر از دانش آموزان دختر ۱۵ساله دچار علائم بودند، تحت مراقبت کارشناسان اورژانس توسط چهار دستگاه آمبولانس به بیمارستان سینا انتقال یافتند.

مسمومیت دانش‌آموزان از آذر ۱۴۰۱ آغاز شد و تا روزهای پایانی سال گذشته ادامه داشت.

علت مسمومیت دانش‌آموزان دختر در مدارس کشور همچنان در هاله‌ای از ابهام است و مسئولان کشور اطلاعات دقیقی در این زمینه به مردم ندادند.

در این میان، دولت اعتقاد دارد که این اتفاقات مسمومیت نبوده و و برخی علت آن را اضطراب دانش‌آموزان عنوان کردند.

کانال تلگرامی «مردم ارومیه» نیز ظهر دیروز چهاردهم فروردین از انتقال پنج دانش‌آموز مدرسه «۲۲ بهمن» واقع در بخش محمدیار در شهرستان نقده به بیمارستان خبر داد.

وزارت کشور در نیمه دوم اسفندماه در بیانیه خود درباره مسمومیت‌ها گفته بود تاکنون «مواد سمی و خطرناک در هیچ‌یک از دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به مراکز درمانی یافت نشده است» و «بیش از ۹۰ درصد ابراز ناراحتی دانش‌آموزان ناشی از اضطراب و نگرانی‌های ایجاد شده در فضای کلاس و مدرسه بوده است.»

ابراهیم رئیسی نیز شانزدهم اسفند در دیدار با مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات، با بیان اینکه «تهدیدهای امنیتی ممکن است در هر حوزه‌ای رخ بدهد»، به موضوع تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس اشاره و بر «اهمیت شناخت دقیق ابعاد مسائل، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم و به‌هنگام برای مقابله موثر با جنگ ترکیبی دشمن» تاکید کرد.

ذبیح‌الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز در خصوص مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان گفته که «همه دستگاه‌ها و در رأس همه مقام معظم رهبری در این زمینه ورود کرده و مشغول بررسی موضوع هستند.»

با وجود تاکید بر بررسی و برخورد با عاملان، تاکنون اطلاعات دقیقی درخصوص نحوه بررسی ها و نتایج آن در اختیار مردم و رسانه ها قرار نگرفته است.