/

نتانیاهو: جمهوری اسلامی پشت حملات مرگبار علیه اسرائیل است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با بیان اینکه کشورش در بحبوحه «حملاتی تروریستی» قرار دارد، ایران را مشوق این حملات دانست و گفت که جمهوری اسلامی عاملان آن را حمایت مالی می‌کند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، به نوشته رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل گفت ایران از حملات اخیر علیه اسرائیلی ها در کرانه باختری حمایت مالی می کند. وی این سخنان را در واکنش به کشته شدن چند اسرائیلی در روزهای اخیر در حملات فلسطینی ها مطرح کرد.

 بنیامین نتانیاهو گفت که «این موج ترور با هدایت خارجی در حال وقوع است» و ما قاتلان و پیام‌رسان‌های آن‌ها را پاسخ‌گو خواهیم کرد.

نخست وزیر اسرائیل گفت: «ما وسط حمله تروریستی هستیم. این حمله تروریستی از سوی ایران و کشورهای وابسته به آن، تشویق ، هدایت، تامین مالی می شود».

نتانیاهو اضافه کرد :«دولت و ارتش و سازمان های ما به طور ۲۴ ساعته همه تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا به قاتلان و ارسال کنندگان آنها و حامیان مالی آنها برسیم و آنها مورد بازخواست قرار دهیم».

به‌نوشته یدیعوت آحرونوت، وزیر دفاع اسرائیل نیز که بنیامین نتانیاهو را در بازدید از محل حمله روز دوشنبه همراهی می‌کرد، گفت: «این تهاجمی است که ایران پشتش قرار دارد؛ ایران به هر دری می‌زند تا شهروندان اسرائیل آسیب ببینند».

ژنرال یوآو گالانت افزود: «مهم‌ترین تغییر میدانی، کمک‌های مالی ایران است».

نتانیاهو روز دوشنبه از منطقه‌ای در جنوب شهر حبرون (الخلیل) در کرانه باختری بازدید می کرد که ساعاتی پیش از آن، یک زن اسرائیلی بر اثر حمله مسلحانه فرد یا افرادی کشته و یک اسرائیلی دیگر نیز به شدت زخمی شده بود.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، بَت‌شِواع نِگری، ۴۰ ساله و مربی کودکان همراه با دختر ۱۲ ساله‌اش با خودروی یکی از همسایه‌ها به سوی کودکستان می‌رفت که هدف این حمله قرار گرفت. دختر او که شاهد مرگ مادرش بود، از خودرو به بیرون پرت شد، اما آسیبی ندید.

روز ۲۸ مرداد نیز یک پدر و پسر اسرائیلی در شهرک فلسطینی «حواره»، واقع در کرانه باختری، بر اثر تیراندازی یک مرد مسلح کشته شدند.

عاملان هر دوی این حملات توانستند که از صحنه بگریزند، اما صدها تن از نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیل در تعقیب آن‌ها هستند. دولت اسرائیل می‌گوید که از هویت عامل حمله روز شنبه آگاهی دارد.

تشدید حملات علیه اسرائیلی‌ها در حالی که بنیامین نتانیاهو ۸ ماه پیش برای بازگشت به قدرت قول تأمین امنیت بیشتر شهروندان را داده بود، موجی از انتقادات داخلی علیه او را برانگیخته است.