/

میترا حجازی‌پور: جمهوری اسلامی در جنایت اول است

استادبزرگ شطرنج ایرانی که با پرچم فرانسه، در مسابقات جهانی شطرنج شرکت کرده بود، پس از مسابقه با دیگر استادبزرگ شطرنج ایرانی که به عنوان عضوی از تیم آمریکا در مسابقات حاضر شده بود نوشت: جمهوری اسلامی در جنایت اول است.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، میترا حجازی‌پور، استادبزرگ شطرنج ایرانی با پرچم فرانسه، در مسابقات جهانی شطرنج با آتوسا پورکاشیان، دیگر استادبزرگ شطرنج ایرانی که به عنوان عضوی از تیم آمریکا در مسابقات حاضر شده بود، شرکت کرد.

حجازی‌پور نوشت: در بازی با آتوسا به این فکر می کردم چه شد که امروز حتی عضو یک قاره هم نیستیم؟ او گفت به لطف شطرنج محاسبه‌ام در پیگیری اتفاقات زنجیره‌ای خوب است. شما هم پی این زنجیره را بگیرید به شورش بهمن ۵۷ می‌رسید.

او افزود: نهایتا تیم ما برنز گرفت و امریکا چهارم شد. جمهوری اسلامی اما همچنان در صدر و اول است نه در شطرنج بلکه در جنایت.

رقابت میترا حجازی پور استاد بزرگ شطرنج زنان با پرچم فرانسه در برابر آتوسا پورکاشیان استاد بزرگ شطرنج زنان با پرچم آمریکا در شبکه‌های اجتماعی با واکنشهای زیادی خصوصاً درباره نتیجه مهاجرت گسترده نخبگان از کشور مواجه شده است.

سه سال اخیر مهاجرت ورزشکاران ایرانی به کشورهای دیگر با افزایش چشمگیری روبه رو شده است.

در رشته شطرنج اما آمار مهاجرت چنان افزایش داشته که باعث نگرانی رؤسای فدراسیون این رشته شده است.

طی چهار سال اخیر بیش از هفت استاد بزرگ شطرنج از ایران مهاجرت کردند تا زیر پرچم کشور دیگری با رقبا مبارزه کنند.

روز گذشته تصویری را سارا خادم الشریعه در اینستاگرام خود منتشر کرد که بحث زیادی را در شبکه های اجتماعی را تحت عنوان مبارزه دو استاد بزرگ ایرانی مقابل هم با پرچم دو کشور فرانسه و آمریکا به راه انداخت.

میترا حجازی پور شطرنج بازی که در سال ۲۰۱۵ عنوان استاد بزرگ زنان ایران را از آن خود کرد در سال ۹۸ در مسابقات سریع و برق آسای جهان در مسکو بدون حجاب ظاهر شد.

او خیلی زود در کشور فرانسه اعلام پناهندگی کرد و از همان سال تحت تابعیت این کشور در مسابقات بین المللی حضور یافت.

همچنین در سال ۱۴۰۰، پورکاشیان یکی از سه زن شطرنج بازی بود که ریتینگ بالاتر از ۲۳۰۰ داشت.

او سالها در کشور آمریکا زندگی میکرد که دو سال پیش رسماً اعلام شد او به تابعیت کشور آمریکا درآمده و قصد دارد برای این کشور در مسابقات بین المللی شطرنج حضور پیدا کند حالا میترا حجازی پور و پورکاشیان در مسابقات جهانی با پرچم کشورهای آمریکا و فرانسه مقابل هم قرار گرفتند.