/

مولوی عبدالحمید: چرا هزاران میلیارد از بیت‌المال مردم محتاج ایران برای یک مراسم مذهبی هزینه می‌شود؟

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز ضمن اعتراض به اختصاص بودجه‌های هنگفت برای کارناوال سیاسی-مذهبی اربعین خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی پرسید: چرا هزاران میلیارد برای یک مراسم مذهبی از بیت‌المال مردم محتاج ایران هزینه می‌شود؟

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.


به گزارش فرانیوز مولوی عبدالحمید در تازه‌ترین اظهارات خود از برنامه‌ها و هزینه‌های هنگفت جمهوری اسلامی برای برگزاری مراسم مذهبی «اربعین» انتقاد کرد.

وی گفت: برای مذهب هزینه نکنید برای مردم هزینه کنید.

این روحانی اهل سنت بار دیگر به جمهوری اسلامی هشدار داد؛ هیچ حکومتی نمی‌تواند سرمایه‌های ملی را جای دیگری هزینه کند.

عبدالحمید با اشاره به اظهارات اخیر وزیر راه درباره اختصاص سه هزار میلیارد تومان منابع برای اربعین، افزود: برای کشوری که مردم خودش دارو پیدا نمی‌کنند و نیازمند است آیا درست است که این همه هزینه برای یک مراسم مذهبی شود؟

وی پرسید؛ چرا هزاران میلیارد برای یک مراسم مذهبی از بیت‌المال مردم محتاج ایران» هزینه می‌شود؟

این روحانی با زیر سوال بردن اصالت مذهبی چنین مراسم‌هایی گفت؛ چنین مراسمی سیره نسل اول مسلمانان نبوده و در صدر اسلام وجود نداشته است.

مولوی عبدالحمید بار دیگر تأکید کرد که «حکومت صرفاً مذهبی» در هیچ کجای دنیا نتیجه‌بخش نبوده است.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان اقتصادی در ایران و همچنین یادآوری بحران‌های متعدد کشور، از سیاست جمهوری اسلامی مبنی بر فرزندآوری بیشتر انتقاد کرد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «عقل هم چیز خوبی است، شما اول جیب ایرانی‌ها را پر از پول کنید و بعد گلایه کنید که چرا اولاد نمی‌آورند. مردم برای سیر کردن شکم خودشان گرفتارند.»