مولوی عبدالحمید: فشار و زور جواب نمی‌دهد، باید مردم‌داری کنید

امام جمعه زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به سخنان اخیر فرمانده انتظامی استان بلوچستان و سیستان مبنی بر استقرار خودروهای زرهی ضد گلوله گفت: فشار و زور جوابگو نیست و مسئولان استان بدانند که در اینجا باید مردم داری کنند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از رسانه‌های بلوچ، امروز جمعه ٢۶ آبان ماه ۱۴۰۲، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، با اشاره به وقایع تاریخی سیستان و بلوچستان و اخراج قدرت‌های بزرگ دنیا از جمله انگلیسی‌ها توسط بلوچ ها اضافه کرد که حتی قاجار و رضا شاه هم نتوانستند با لشکرکشی و زور مردم بلوچ را با خود همراه کنند و مجبور شدند با مردم بنشینند و مذاکره کنند.

وی افزود: این مردم مشکل دارند، خواسته های به حقی دارند و می‌خواهند عدالت رعایت شود.

مولوی عبدالحمید همچنین با اشاره به فشاری که برخی از نهادها و افراد متنفذ در این نهادها بر خانواده های شهدا و مجروحان جمعه خونین زاهدان وارد می‌کنند، افزود: اجبار و اصرار این خانواده‌ها برای گذشت از خون فرزندانشان غیرشرعی و غیرقانونی است.

امام جمعه زاهدان در ادامه این مطلب بیان داشت که علی خامنه ای در رابطه با کشتار جمعه خونین زاهدان دستور داد که عاملان و آمران و شرکای این فاجعه مجازات شوند. ما فکر می‌کردیم که دستورات او در کشور نافذ است ولی با گذشت بیش از یک سال در عجب و حیران مانده‌ایم که چرا فرمان علی خامنه ای هم اجرا نشده است.

او افزود: کشتار مردم عمل ناحقی بود. تسلی خاطر خانواده‌های شهدا و مجروحین جمعه خونین زاهدان هم عمل به این فرمان و مجازات عاملان و آمران آن است.

امروز مردم نمازگزار زاهدان بنا به درخواست مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه زاهدان با سکوت از مسجد و مصلی این خارج شدند.

مولوی عبدالحمید در پایان خطبه‌های نماز جمعه امروز گفت: ممکن است در هفته‌های آینده لازم به بیان مجدد جهت سکوت نباشد ولی این هفته هم درخواست می‌کنم که با سکوت از مصلی خارج شده و حتی به نیروهای مستقر در اطراف توجه و نگاه هم نکنید.

گفتنی است که طی هفته‌های اخیر مولوی عبدالحمید شهروندان را به سکوت موقت دعوت کرده و از آنها خواسته است که شعار علیه هیچ کسی ندهند.