مولوی عبدالحمید خواستار اجرای عدالت و انصاف توسط مسئولان شد

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز یکم دی ماه بار دیگر خواستار اجرای عدالت و انصاف از سوی مسئولان شد و آن را عامل بقای امنیت کشور دانست.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی در سخنان خود اجرای عدالت و انصاف از سوی مسئولان را عامل بقای امنیت کشور عنوان کرد.

او همچنین گفت: ما در تریبون‌های خودمان همواره گفته‌ایم که حرف مردم از سوی همه حکومت‌ها شنیده شود. مسئولان از خواسته ها و دردهای مردم اطلاع داشته باشند. فضای گفتگو را همیشه باید باز کنند و عدالت رعایت شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین از توافق اولیه برای ادامه تحصیل «طلاب مهاجر» خبر داده است.

مولوی عبدالحمید گفته که مذاکراتی با مسئولان داشته‌اند و توافق شده تا پایان سال تحصیلی طلاب مهاجر بتوانند به تحصیل ادامه دهند و نگرانی برای اخراج آنها از ایران «فعلا رفع شده است.

وی با اشاره سابقه حضور طلاب و دانشجویان در کشورهای مختلف برای تحصیل، مبادله دانشجویان را موجب وحدت ملت‌ها دانست و از مسئولان خواست در این رابطه سعه صدر داشته باشند و اظهار امیداوری کرد که از «طریق قانونی» مشکلات اقامت آنان حل شود.

دوشنبه ۲۰ آذرماه نیروهای امنیتی و انتظامی به دو مدرسه دینی «مولوی عبدالعزیز» و «ابوذر غفاری» زاهدان که هر از شعبه‌های «دارالعلوم مکی» هستند، حمله کردند و ده‌ها نفر از طلاب این مدارس را بازداشت کردند.

جامعه مدرسین دارالعلوم زاهدان روز سه‌شنبه ۲۱ آذر، با صدور بیانیه‌ای در واکنش به هجوم نیروهای امنیتی و نظامی به دو مدرسه دینی، آن را «حرمت‌شکنی» و «بر خلاف تدبیر و وحدت» دانست.

امروز نیز همانند هفته‌های گذشته سخنان مولوی عبدالحمید در اینستاگرام و یوتیوب به صورت زنده پخش نشد.

رسانه «حال‌وش» خبر داد که نیروهای نظامی و امنیتی همانند هفته‌های گذشته، معابر منتهی به مصلی و مسجد مکی زاهدان از جمله در خیابان خیام مستقر بودند و جو امنیتی سنگینی در شهرهای سیستان بلوچستان حاکم بود.