مولوی عبدالحمید خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی: تفکر مذهبی در ایران جواب نمی دهد؛ انسانی فکر کنید

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز نوزدهم خرداد ماه بدون نامبردن از فرد مشخصی، خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت: اگر به جای شما بودم از صندلی‌ام پایین می‌آمدم و در کنار مردم می ایستادم و خودم را در اختیار مردم و عقلای قوم قرار می‌دادم.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه امروز نوزدهم خرداد ماه بدون نامبردن از فرد مشخصی، خطاب به مسئولان جمهوری اسلامی گفت: اگر به جای شما بودم از صندلی‌ام پایین می‌آمدم و در کنار مردم می ایستادم و خودم را در اختیار مردم و عقلای قوم قرار می‌دادم.

به گزارش فرانیوز، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی با بیان اینکه تغییر سیاست داخلی از تغییرات سیاست خارجی مهم‌تر است، با اشاره تلویحی به اظهارات ابراهیم رییسی درباره وعده ساخت بیمارستان در اندونزی عنوان کرد: پیش از هزینه کردن برای دیگر ملت‌ها هزینه برای ملت ایران و ساختن کشور ایران لازم است.

وی همچنین با بیان اینکه شما از اوائل انقلاب دارید اعدام می‌کنید، افزود: شما ایجاد شغل کنید ملت به خاطر نان به فروش مواد مخدر روی آورده‌اند. شما از درد ملت بی‌خبر هستید و از هیچ یک سوال نشده که درد ملت چیست؟!

این روحانی اهل سنت همچنین با اشاره ضمنی به اعتراضات صنفی اظهار داشت: معلم، کشاورز، نظامی، بازنشسته، کسبه و بازاری و همه ناله می‌کنند از دردی که دارند و همه شعار می‌دهند. بدانید که این ناله درد مردم ایران است این ناله ساکت نمی‌شود این را نمی‌توانید ساکت کنید. شما اگر می‌خواهید که ناله ساکت باشد دردها را علاج کنید و بشنوید درد مردم و حرف مردم را.

او یادآور شد: «از رونمایی سلاح‌های پیشرفته خوشحال می‌شویم اما بهتر است به‌جای آن، ‌شکم مردم سیر شود.

مولوی عبدالحمید با بیان اینکه آنها که بالا نشستند نمی‌دانند که در روستاها و حاشیه شهرها چه می‌گذرد حتی در تهران نمی‌دانند چه بر ملت چه می‌گذرد، گفت: من جای شما بودم از صندلی‌ام پایین می‌آمدم تا صدای مردم را بشنوم. خود را در اختیار مردم و عاقلان قوم بگذارید.

وی با اشاره به اینکه این کشور که به مثابه یک کشتی است، یک قشر نمی‌تواند برای این کشتی و ملت تصمیم بگیرید، افزود: کشور را یک دست کردید و حالا جواب نداده، دولت و مجلس و همه ارگان‌ها یک دست هستند این مسایل و مشکلات هنوز باقی است و تا این درد علاج نشود صدای ملت خاموش نمی‌شود.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تصریح کرد: این کشور یک مذهب نیست و یا تنها دین، اسلام نیست. شما باید از بهترین هر قشر بر سر کار بیاورید تا کشور درست شود. فکر مذهبی در این کشور جواب نمی دهد فکر بالاتر و انسانی داشته باشید. افراد نخبه و عاقل را به کار بگیرید.

مولوی عبدالحمید تاکید کرد: وقتی بر کشور یک تفکر حاکم باشد کشور از پیشرفت می ایستد و نمی تواند پیشرفت کند. شما باید از تفکرات مختلف استفاده کنید تا باعث پیشرفت شود.

وی تصریح کرد: به جای هزینه کردن بر دیگر ملت‌ها، بهتر است که بر ملت ایران هزینه کنید ایران را بسازید، کشور خود را بسازید. بالاترین سیاست و بزرگترین حکمت این است که شما ایران را بسازید و ملت ایران را سیر کنید. این را قبول ندارم که به ملت‌های دیگر برسید ولی ایران و ایرانی گرسنه باشد.