/

موافقت سنای کانادا با پیشنهاد تروریستی شناختن سپاه پاسداران

راتنا امیدوار عضو سنای کانادا در توئیتر خود نوشت که سنای این کشور با پیشنهاد او برای ملزم کردن دولت این کشور به تروریست شناختن سپاه موافقت کرده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

راتنا امیدوار عضو سنای کانادا در توئیتر خود نوشت که سنای این کشور با پیشنهاد او برای ملزم کردن دولت این کشور به تروریست شناختن سپاه موافقت کرده است.

به گزارش فرانیوز، او در تصویری که به همراه توئیت خود منتشر کرد نوشت: «جنایات رژیم جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ورای مرزهای ایران است. او همچنین به نقش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در «تجاوز به اوکراین»، تامین بودجه برای ایجاد «بی‌ثباتی» در منطقه از طریق تامین بودجه و حمایت از حماس و حزب الله لبنان نیز اشاره کرد.

پارلمان کانادا در ژوئن ۲۰۱۸ طرح تروریستی شناختن سپاه را که توسط «گارنت جنویس» ارائه شده بود تصویب کرد اما دولت جاستین ترودو هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداد.

خانم امیدوار که تبار هندی دارد قبل از مهاجرت به کانادا با یک مرد ایرانی ازواج کرد. او که از سناتورهای مستقل است، پیش از این نیز با گروهی از چهره‌های سرشناس مخالف جمهوری اسلامی دیدار کرده بود.

روز پنج‌شنبه ۱۸ خرداد نیز اردشیر زارع‌زاده، مدیر مرکز بین‌المللی حقوق بشر در ‎کانادا در توییتر خود خبر داد که پیشنهاد معرفی ‎سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی در سنای کانادا «به همت سناتور راتنا امیدوار در این مجلس» به تصویب رسیده است.

او در ادامه گفت که قرار است ۱۲ژوئن، برابر با ۲۲ خرداد در پارلمان کانادا حضور یابد. او در اینباره نوشت: «با شماری از نمایندگان ملاقات می‌کنیم تا در مورد این که چرا سپاه باید در لیست تروریستی قرار بگیرد و دولت در این زمینه باید چه بکند، بحث و گفت‌وگو کنیم.»

روز چهارشنبه نیز پارلمان بریتانیا در جلسه‌ای به بررسی سیاست دولت این کشور در قبال جمهوری اسلامی پرداخت و تعدادی از نمایندگان خواستار تروریستی شناختن سپاه پاسداران از سوی دولت بریتانیا شدند.