/

ممنوع‌الخروجی فاطمه معتمد‌آریا و لغو نمایش “بچه” در جشنواره وین

فاطمه معتمدآریا هنرپیشه ایرانی که پیشتر به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری، توسط مقامات جمهوری اسلامی ممنوع‌الخروج شده است، از حضور در جشنواره وین بازماند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

فاطمه معتمدآریا هنرپیشه ایرانی که پیشتر به دلیل عدم رعایت حجاب اجباری، توسط مقامات جمهوری اسلامی ممنوع‌الخروج شده است، از حضور در جشنواره وین بازماند.

به گزارش فرانیوز، رسانه‌های داخلی ایران از ممنوع‌الخروجی فاطمه معتمدآریا بازیگر سرشناس سینما و گروه نمایش “بچه” جهت حضور در جشنواره‌ وین خبر دادند.

نمایش «بچه» به کارگردانی  افسانه ماهیان و نویسندگی نغمه ثمینی قرار بود درجشنواره«وینرفست فوخن» طی چهار شب چهار اجرا داشته باشد اما این فستیوال از لغو اجرای این نمایش خبر داد و عنوان کرده از آنجایی که فاطمه معتمدآریا،‌ بازیگر اصلی این نمایش اجازه خروج از ایران ندارد، اجرای نمایش لغو می‌شود.

مهران نائل یکی از  بازیگران  این نمایش هم دیروز  در حساب شخصی خود در اینستاگرام نوشت  که قرار بود از دیشب به مدت ۴ شب نمایش «بچه »در فستیوال «وینرفست فوخن»  وین به اجرا در بیاید ولی چند شب پیش در فرودگاه تهران مانع خروج آنها شدند.

به این ترتیب گفته می‌شود، قرار است فیلمی از اجراهای قبل نمایش “بچه” در جشنواره وین به نمایش گذاشته شود.

فاطمه معتمدآریا از جمله بازیگرانی است که علاوه بر عدم پیروی از حجاب اجباری جمهوری اسلامی ، اقدامات دیگری نیز در حمایت از مردم و اعتراض به سرکوب خشونت‌بار معترضان و حمایت از خانواده جان‌باختگان و بازداشت‌شدگان انجام داده است.

تاکنون باران کوثری، پانته‌آ بهرام، کتایون ریاحی، فاطمه معتمد آریا، گلاب آدینه، شقایق دهقان، هنگامه قاضیانی، ترانه علیدوستی، مژگان ایلانلو افسانه بایگان از جمله چهره‌های سینمایی هستند که در سرپیچی آشکار از حجاب اجباری با پوشش اختیاری در مجامع عمومی حاضر و با بعضا با پرونده‌سازی و ممنوع‌الخروجی مواجه شده‌اند.