/

مقامات آمریکا و استرالیا سرکوب تهاجمی مردم ایران توسط جمهوری اسلامی را محکوم کردند

دولتهای استرالیا و ایالات متحده آمریکا طی نشست بریزبن در بیانیه‌ای مشترک، نقض حقوق بشر در ایران از جمله آزار و اذیت زنان، سرکوب مردم و رفتار تبعیض‌آمیز با اقلیت‌های قومی و مذهبی توسط جمهوری اسلامی را محکوم کردند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وزیران خارجه و دفاع استرالیا و آمریکا به مناسبت سی و سومین جلسه مشاوره وزیران این دو کشور در شهر بریزبن بیانیه‌ای پایانی و مشترک منتشر کردند.

این مقامات موارد نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی در ایران از جمله آزار و اذیت زنان، سرکوب تهاجمی جامعه مدنی و رفتار تبعیض آمیز با اقلیت‌های قومی و مذهبی را محکوم کرده‌اند.

وزیر امور خارجه استرالیا، پنی وانگ و معاون نخست وزیر و وزیر دفاع این کشور، ریچارد مارلز میزبان آنتونی جی.‌بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و لوید جی آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در بریزبن برای پیشبرد اتحاد استرالیا و ایالات متحده و همکاری آنها بودند.

آنها همچنین رفتار بی‌ثبات‌کننده جمهوری اسلامی از جمله بازداشت غیرقانونی اتباع خارجی و دوتابعیتی و هدف‌گیری، ارعاب و آزار مخالفان در خارج از کشور، توسعه‌های مرتبط با هسته‌ای، تکثیر موشک‌های بالستیک، حمایت از نیابت‌های مسلح و تهدید کشتی‌رانی و آزادی شرکت‌ها را محکوم کردند.

وزیران ایالات متحده و استرالیا با اشاره به ارائه پهپاد توسط جمهوری اسلامی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین را این اقدام را نیز محکوم کردند.