/

مشاور امنیت ملی اسرائیل: به حمله پیشگیرانه به سایت‌های اتمی جمهوری اسلامی نزدیک نیستیم

مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل، با اشاره به مذاکرات بین جمهوری اسلامی و آمریکا گفت: اسرائیل به حمله پیشگیرانه به سایت‌های اتمی ایران نزدیک نیست.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، زاچی هانگبی در گفتگو با کانال ۱۳ اسرائیل عنوان کرد: به حمله علیه سایت‌های اتمی ایران نزدیک نیستیم، چرا که ایرانی‌ها مدتی است متوقف شده‌اند. آنها اورانیوم را تا حدی که از نظر ما خط قرمز است، غنی‌سازی نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ممکن است خط قرمز اسرائیل را رد کند، اظهار داشت: در نتیجه ما خود را برای چنین لحظه‌ای آماده می‌کنیم. اگر چنین زمانی برسد، ما باید در برابر یک رژیم افراطی که مصمم است ما را نبود کند و سلاح‌های کشتار جمعی نیز در اختیار دارد، از مردم اسرائیل دفاع کنیم.

این مقام اسرائیلی افزود: که معلوم نیست نتیجه مذاکرات آمریکا و ایران به چه جایی برسد.

هانگبی گفت: در هر صورت، برای اسرائیل که ایران هسته‌ای را تهدیدی وجودی علیه خود می‌بیند، هیچ توافقی تعهدآور نیست.

از سویی دیگر کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل هفته گذشته گزارش داد: مقامات اسرائیلی بر این عقیده‌اند که مساله غنی‌سازی اورانیوم در درجه لازم برای ساخت بمب اتم از سوی جمهوری اسلامی دیگر یک امر واقعی و انجام شده است.

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: ایالات متحده نیز با اسرائیل در این که جمهوری اسلامی امروز در پیشرفته‌ترین مرحله خود به سمت دست‌یابی به بمب اتم می‌رود، توافق نظر دارد.

بنابر اظهارات کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، میان مقامات آمریکایی، موساد و ارتش اسرائیل بر سر پاسخ این سوال که ایران چه زمانی به بمب اتمی دست پیدا خواهد کرد اختلاف نظر وجود دارد.