مسمومیت با الکل در قزوین ۲ فوتی و ۱۷ مسموم به جای گذاشت

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین ۱۷ نفر به علت مسمومیت با الکل در یکی از مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند و دو نفر از مسموم شدگان جان باختند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، محمدحسن ارداقیان با اشاره به اینکه ۱۷ نفر به علت مسمومیت با الکل در یکی از مراکز درمانی تحت درمان قرار گرفتند، گفت: متأسفانه ۲ نفر از مسمومان فوت شدند و سه نفر از آن‌ها پس از اقدامات درمانی و بهبودی نسبی بیمارستان را ترک کردند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین این افراد که همگی در یک مکان دچار مسمومیت با الکل شده بودند طی شب گذشته و امروز، ۶ آبان با علائم مسمومیت به بیمارستان مراجعه کردند و در حال حاضر ۱۲ نفر از آن‌ها در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند که یک نفر از آن‌ها بدحال است.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مصرف مشروبات الکلی دست ساز به دلیل داشتن ترکیبات سمی مثل متانول باعث مسمومیت شدید، آسیب به ارگان‌های حیاتی و حتی مرگ می‌شود.

به‌دلیل ممنوعیت واردات و فروش مشروبات الکلی، بازار خریدوفروش مشروب دست‌ساز رونق فراوانی در ایران دارد.

پیشتر و در سه ماه آغازین سال جاری، رئیس سازمان پزشکی قانونی با تایید افزایش میزان مسمومیت با مشروبات تقلبی در ایران، اعلام کرده که میزان مرگ‌های ناشی از این مسمومیت‌ها ۳۰ درصد افزایش ‌یافته است.

مسمومیت گسترده شهروندان استان‌های البرز، هرمزگان و آذربایجان در ماههای ابتدای سال جاری که به‌طور سریالی درگیر عوارض ناشی از مصرف متانول شده‌ بودند، بار دیگر مسئله مصرف مشروبات غیراستاندارد را مرکز توجه قرار داد.

دامنه تولید مشروبات الکلی طی سال‌های اخیر به اکثر نقاط ایران رسیده و در زمان‌های مختلف اخبار مسمومیت شهروندان منتشر شده است.

آنچه سبب می‌شود با وجود هشدار پزشکان و انتشار اخبار مشابه بازهم مشروبات الکلی تقلبی در ایران قربانی بگیرند، به تغییر روند فروش آن‌ها بازمی‌گردد.

درباره میزان دقیق مصرف نوشیدنی‌های الکلی غیر استاندارد در ایران، آمار دقیقی در دست نیست و بار‌ها از سوی مسئولان مختلف آمارهای متفاوتی در این زمینه اعلام شده است.

مجازات مصرف نوشیدنی‌های الکلی در ایران ۸۰ ضربه شلاق است، و پس از دو بار اجرای این حد، تکرار مصرف نوشیدنی‌های الکلی می‌تواند به اعدام منجر شود.