//

مرگ «مشکوک» یک دانشجوی دیگر، این بار در اهواز

بنا بر اعلام نزدیکان دنیا فرهادی، دانشجوی اهوازی، جسد او یک هفته پس از ناپدید شدن، در رودخانه کارون پیدا شده است. محسن فرهادی، پسرعموی این دانشجو، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت که جسد او عصر روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذر، در رودخانه کارون، حوالی روستای مظفریه و توسط اهالی محلی پیدا شده است. دنیا فرهادی، دانشجوی معماری دانشگاه آزاد اهواز، از شامگاه ۱۶ آذر ناپدید شده بود. پسرعموی خانم فرهادی پیشتر به خبرگزاری ایسنا گفته بود که او در زمان ناپدید شدن برای رفتن به کلاس از خانه خارج شده، پس از پایان کلاس در همان شب با یکی

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

بنا بر اعلام نزدیکان دنیا فرهادی، دانشجوی اهوازی، جسد او یک هفته پس از ناپدید شدن، در رودخانه کارون پیدا شده است.

محسن فرهادی، پسرعموی این دانشجو، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفت که جسد او عصر روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذر، در رودخانه کارون، حوالی روستای مظفریه و توسط اهالی محلی پیدا شده است.

دنیا فرهادی، دانشجوی معماری دانشگاه آزاد اهواز، از شامگاه ۱۶ آذر ناپدید شده بود.

پسرعموی خانم فرهادی پیشتر به خبرگزاری ایسنا گفته بود که او در زمان ناپدید شدن برای رفتن به کلاس از خانه خارج شده، پس از پایان کلاس در همان شب با یکی از دوستان خود ملاقات و برای سفر در روز ۲۱ آذر با او هماهنگ کرده است.

محسن فرهادی در ادامه گفت که «دنیا» پس از این ملاقات، با یکی دیگر از دوستان خود در حوالی «پل کابلی» قرار ملاقات داشته، اما این دوست او در محل ملاقات حضور پیدا نکرده است.

آقای فرهادی افزوده است: شاهدان عینی حوالی ساعت ۲۲ دختری را روی این پل دیده‌اند که خود را به رودخانه کارون انداخته و حدود همین ساعت، پدر دنیا از او تماسی داشته، اما او متوجه زنگ گوشی نشده است.

پسرعمومی خانم فرهادی پیشتر، روایت‌های شاهدان را «متناقض» و «فاقد اعتبار» خوانده بود. او هم‌چنین گفته بود که با توجه به «مشاهده خون» بر روی پل «احتمال خودزنی یا هر حادثه دیگری هست، اما دوربینی برای مشاهده جزئیات در محل وجود ندارد.»

آقای فرهادی هم‌چنین گفته بود که روزانه ده‌ها نفر از خانواده «دنیا» در مجاورت پل کابلی و حتی با قایق مشغول جست‌وجو هستند، اما در تمام مدت «جمعیت هلال احمر، شهردار یا معاون او یا فرماندار اهواز حتی برای لحظه‌ای در محل حادثه حضور نیافتند و برای خرید تجهیزات اقدام نکردند.»

مرگ دنیا فرهادی دومین مورد از مرگ یک دانشجو در ایران است که در کمتر از یک هفته گذشته رسانه‌ای شده و در شبکه‌های اجتماعی آن را مشکوک توصیف کرده‌اند.

پیشتر مسئولان دانشگاه علامه در تهران نیز در پی انتشار خبر مرگ «مشکوک» شهاب‌الدین هاشمی، از دانشجویان این دانشگاه، علت مرگ او را «خودکشی» اعلام کرده بودند.

برادر آقای هاشمی در واکنش به این ادعا از مرگ برادرش با عنوان «قتل مشکوک» نام برد و بیانیه دانشگاه در مورد مرگ او را «کثیف و سرشار از دروغ و تهمت» خواند.

همزمان با اعتراض‌های دانشجویی در ایران در سه ماه گذشته، گزارش‌های متعددی از بازداشت و ربایش دانشجویان دانشگاه‌های مختلف منتشر شده است.