مرگ جوان کولبری که عامدانه توسط خودرو هنگ مرزی زیر گرفته شد

جوان کولبری که توسط خودرو هنگ مرزی زیر گرفته شده بود، روز گذشته بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باخت.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

جوان کولبری که توسط خودرو هنگ مرزی زیر گرفته شده بود، روز گذشته بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باخت.

به گزارش فرانیوز، بر اساس گزارش‌های منتشر شده این کولبر ۳۴ساله با نام  «محمد لطیف احمدپور» روز ۳۱ فروردین‌ماه هنگام بازگشت از مرز، توسط خودروی هنگ مرزی بانه به‌صورت عامدانه زیر گرفته و به‌شدت مجروح شد.

به گفته منابع محلی، احمدپور ابتدا به بانه و سپس به بیمارستان شفای شهر سقز منتقل شد اما در نهایت درمان او مؤثر نبود و جان باخت.

 برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که روز پنجشنبه ۳۱ فروردین، نیروهای هنگ مرزی مانع تردد کولبران شدند.

کولبران که با این ممانعت روبرو می‌شوند پیاده به سمت شهر بانه بازمی‌گردند و در این حین یکی از نیروهایی هنگ مرزی داخل خودرو نظامی که از کنار گروهی از کولبران عبور می‌کند، محمد لطیف احمدپور را زیر گرفته و چند متر با خود می‌کشد و بعد از رهاکردن او، این کولبر جوان به زیر چرخ‌های عقب خودرو افتاده و به‌شدت آسیب می‌بیند.

نهادهای امنیتی جسد این کولبر را به خانواده‌اش تحویل نداده‌اند و اعلام کرده‌اند که باید متعهد شوند که مراسم خاک‌سپاری او را شبانه برگزار کنند.

در روز سوم فروردین امسال نیز یک جوان ۱۹ساله کولبر اهل بانه در استان کردستان به ضرب گلوله نیروهای سپاه کشته شد. این شهروند، رانندە خودرو حامل کولبران بودە که پس از بازگشت از مرز کیلە بانه هدف گلوله نظامیان حکومتی قرار گرفته و جان باخت.

بر اساس گزارش‌های منابع خبری از شروع سال ۱۴۰۲ بیش از هفت کولبر جان خود را از دست دادند.