اربعین پیاده روی اربعین سفر به عراق

مراسم اربعین حکومتی، کاروانی به سوی مرگ؛ ۱۶ ایرانی دیگر در تصادفات جاده ای جان باختند

سازمان هلال احمر ایران از جان‌باختن دست‌کم ۱۶ تن دیگر از افرادی که برای شرکت در مراسم اربعین به عراق سفر می‌کنند، در دو سانحه رانندگی خبر داد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، به گفته حسین درخشان، مسئول مرکز هماهنگی عملیات اضطراری جمعیت هلال ‌احمر ایران در کشور عراق، عصر روز دوشنبه ۱۳شهریور۱۴۰۲، در جریان تصادف دو خودرو ون حامل زائران ایرانی در نزدیکی شهر بصره، دست‌کم ۱۰ تن جان خود را از دست دادند و سه تن نیز مصدوم شدند.

هم‌زمان وحید شعبانی، مدیرعامل هلال ‌احمر خوزستان، از جان باختن دست‌کم ۶ زائر در تصادف یک دستگاه خودرو سواری و اتوبوس حامل زائران اربعین خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت که این تصادف در کیلومتر ۲۰ محور چذابه به العماره عراق رخ داده و علاوه‌بر جان باختن ۶ زائر ایرانی، ۳۰ زائر نیز مصدوم شدند.

فوت ۵ زائر ایرانی اربعین در تصادف جاده دهلران

روز گذشته نیز در سانحه تصادف در محور مهران – دهلران ۵ نفر از زائران اربعین فوت شدند. کارشناسان”خستگی و خواب آلودگی” راننده سوار ی پژو را علت وقوع این حادثه اعلام کردند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه خستگی و خواب آلودگی راننده “سواری پژو ” عامل اصلی تصادف مرگبار مسیر مهران به دهلران بوده، اظهار کرد: در این حادثه مرگبار متأسفانه ۵ نفر کشته شدند.

سرهنگ”ابوالفضل کهزادی” تصریح کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بریک فقره تصادف در محور مهران به دهلران بلافاصله کارشناسان پلیس راه جهت بررسی حادثه به محل اعزام شدند.

پیش‌تر نیز گزارش شده بود که در روز شنبه۱۱شهریور سال جاری در تصادف دو دستگاه ون در محور کاظمین به سامرا، ۱۹ تن از جمله ۱۲ زائر ایرانی کشته شدند.

هرساله دربرگزاری مراسم اربعین که برای حضور در آن تبلیغات گسترده ای از سوی حکومت ایران صورت میگیرد، صدها تن از شهروندان ایرانی و دیگر اتباع کشورهای همسایه در جاده ها و تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند.