/

مدیرمسئول روزنامه اعتماد به یک سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم شد

به دنبال شکایت سپاه پاسداران، بهروز بهزادی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد به یک سال محرومیت از فعالیت مطبوعاتی محکوم شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، بهروز بهزادی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد، با شکایت قرارگاه ثارالله در شعبه ۹ کیفری ۱ تهران محاکمه و به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در نهایت دادگاه با استفاده از اختیارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات، مجازات حبس بهروز بهزادی را به محرومیت از هر نوع مسئولیت مطبوعاتی به مدت یک سال تبدیل کرد.

شعبه ۹ دادگاه کیفری یک مجتمع دادگاه‌های کیفری ۱ تهران (شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان سابق) در حکم مورخه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ خود بهروز بهزادی مدیرمسوول و سردبیر روزنامه اعتماد را به موجب کیفرخواست مورخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ به اتهام نشر مطالب خلاف واقع متهم به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

در ادامه این حکم اعلام شده: «دادگاه با استفاده از اختیارات برآمده از تبصره ماده ۳۵ قانون مطبوعات مجازات حبس بهروز بهزادی را به محرومیت از مسئولیت‌های مطبوعاتی به مدت یکسال تبدیل می‌کند.»

گفتنی است یکی از احکام صادر شده به دلیل مصاحبه‌ای است که روزنامه اعتماد با پدر علم ژنتیک ایران در خصوص نحوه ربودن او انجام داده و شکایت دیگر هم مربوط به مطلبی است با عنوان «تاوان در کنار مردم بودن» که روزنامه اعتماد بلافاصله توضیحات مبسوطی در خصوص چرایی انتشار این مطلب منتشر کرده است.

به گزارش روزنامه اعتماد، قرارگاه ثار‌الله سپاه از آقای بهزادی در دو پرونده جداگانه شکایت کرده که او در یک پرونده تبرئه شده و بابت یک پرونده دیگر و اتهام «نشر اکاذیب» توسط هیئت منصفه مطبوعات محکوم شده بود.

او پیش از این در پی شکایت سپاه، توسط دادگاه مطبوعات به شش ماه حبس و پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.