/

محکومیت نرگس محمدی به یک سال دیگر حبس؛ افزایش مجموع احکام این زندانی به بیش از ۱۰ سال

سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر که در حال تحمل دوران حبس در بند زنان زندان اوین است، در پرونده‌ای دیگر به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است و به این ترتیب مجموع احکام او به ۱۰ سال و ۹ ماه حبس افزایش یافت.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، حساب اینستاگرام منتسب به نرگس محمدی عنوان کرد که این فعال حقوق بشر به یک سال حبس تعزیزی محکوم شده و مجموع احکام او به ۱۰ سال و ۹ ماه زندان تعزیزی و ۱۵۴ ضربه شلاق تعزیری افزایش یافته است.

وی در پرونده جدید به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق دادن بیانیه از داخل زندان محکوم شده است.

این فعال حقوق بشر پیشتر در بیانیه‌ای به تعرض و اذیت و آزار جنسی زنان در بازداشتگاهها و محل بازداشت اعتراض کرده بود.

خانم محمدی همچنین نامه‌ای خطاب به جاوید رحمان، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل نوشت و مقاله‌ای تحت این عنوان در رسانه‌ها منتشر کرد.

پرونده جدید یکی از ۵ پرونده مطروحه علیه وی در دادسرای امنیت اوین است که در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مظلوم مورد رسیدگی قرار گرفته است.

این فعال حقوق بشر با اعلام اینکه جمهوری اسلامی و دادگاه‌های نمایشی و فریبکارانه را به رسمیت نمی‌شناسد حاضر به شرکت در دادگاه نشده بود.

رای بدوی در پرونده خانم محمدی در بند زنان زندان اوین به او ابلاغ شده، اما او آن را امضا نکرده است.

وی به دنبال پرونده‌سازی نهادهای امنیتی نظام در زندان در دی و بهمن سال گذشته و اردیبهشت ماه سال جاری در چند نوبت بخاطر پرونده های مختلف به دادسرای اوین احضار شده که در تمامی این موارد از حضور در دادسرا امتناع کرده است.