/

محکومیت دبیرکل سازمان معلمان ایران به حبس، جزای نقدی و محرومیت از حقوق شهروندی

به دنبال افزایش روند سرکوب فعالان صنفی فرهنگیان ایران، دبیرکل سازمان معلمان از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به حبس، پرداخت جزای نقدی و محرومیت از حقوق شهروندی محکوم شده است.    

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

  به گزارش فرانیوز، طاهره نقی‌ ئی، برابر رای صادره به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی در حق صندوق دولت به ارزش ۱۵ میلیون تومان با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم گردیده است.

بر اساس حکم صادره، اجرای مجازات حبس به مدت ۵ سال به حالت تعلیق درآمده است.

در حکم آمده که خانم نقی ئی با تلقی تعلیق مراقبتی موظف به منع خروج از کشور به مدت ۵ سال، منع عضویت در دسته‌جات و یا گروه‌های سیاسی و اجتماعی به مدت ۵ سال، منع استفاده از گوشی هوشمند به استثنای امور شغلی به مدت ۵ سال شده است.

محمد داوری، سخنگوی سازمان معلمان ایران در واکنش به صدور این حکم گفت: حکم صادره غیرمنتظره بود چرا که بر اساس آنچه قاضی در پایان جلسه رسیدگی در حضور وکیل گفته بود  تاکید داشت جرم تشویش اذهان نبوده و جرم امنیتی نیست، بلکه نشر اکاذیب و جرم عمومی است و پرونده به دادگاه عمومی ارجاع خواهد شد و خانم نقی ئی و وکیل ایشان خانم جنگجو منتظر اعلام زمان رسیدگی به اتهام در دادگاه عمومی بودند و اینک بعد از صدور این رای، ظرف زمان قانونی جهت اعتراض و بررسی مجدد در دادگاه تجدید نظر اقدام خواهد شد.

داوری افزود: با توجه به اینکه فعالیتهای سازمان معلمان و شخص دبیرکل با ملاحظات صورت گرفته و می گیرد انتظار تبرئه او را داشتیم اما این حکم و انتساب اتهام تبلیغی علیه نظام واستناد به مصادیق عجیب و غریب همه ما را متعجب و متاسف ساخت.                                                                                                                  
وی در پایان تاکید کرد: اگر نحوه کنشگری و مطالبه‌گری در سازمان معلمان ایران که حزبی رسمی و قانونی است را دستگاه قضائی و امنیتی و اطلاعاتی مجرمانه بدانند، واقعا ما دیگر نمی‌دانیم پس چگونه می‌شود یک کنشگر منتقد و اصلاح‌گر و مدنی بود و نگران مجرمانه بودن کنش‌ها نباشیم.