محرومیت یک ورزشکار سنگنورد به بهانه توهین به پرچم جمهوری اسلامی

یک سنگ‌نورد ایرانی توسط فدراسیون کوهنوردی به‌ بهانه بالا نبردن پرچم جمهوری اسلامی در رقابت‌های فرانسه تا اطلاع ثانوی از تمام رویدادهای داخلی و بین‌المللی محروم شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، علی برات‌زاده، در ویدئویی که از رقابت‌های سنگ‌نوردی فرانسه منتشر شده، در حالی که ورزشکاران کشورهای مختلف در مراسم افتتاحیه پرچم کشور خود را بالا برده‌اند، پرچم جمهوری اسلامی را پایین نگه داشته است.

فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از این اقدام با عنوان «بی‌احترامی» و «عمل شنیع» نام برده است.

این فدراسیون ضمن محرومیت آقای براتی از «کلیه رویدادهای داخلی و بین المللی» اعلام کرده  که «در اسرع وقت با تشکیل کمیته انضباطی» به آن رسیدگی می‌کند.

آقای برات‌زاده که به احتمال بسیار تحت فشار نهادهای امنیتی قرار گرفته، در واکنش به این اقدام تصاویری از پرچم جمهوری اسلامی در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده است.

وی ضمن عذرخواهی از «هم‌میهنان» گفته است که در لحظه فیلمبرداری چون یکی از دستانش پر بوده است، نتوانسته پرچم را بالا ببرد!

‌بسیاری از ورزشکاران ایرانی پس از آغاز خیزش سراسری با اقدامات مختلف حمایت خود را از اعتراضات مردم ایران اعلام کرده‌اند که متعاقبا با تهدید نهادهای اطلاعاتی و امنیتی نظام مجبور به عقب‌نشینی ظاهری از مواضع خود شده‌اند.