محرومیت عباس واحدیان شاهرودی از درمان در زندان وکیل‌آباد مشهد

همسر یکی از زندانیان سیاسی و از امضاکنندگان بیانیه استعفای علی خامنه‌ای با انتشار مطلبی ضمن هشدار درباره وخامت حال جسمانی این زندانی، مدیران سازمان زندانها و ارگان‌های ذیربط را مسئول مستقیم سلامت و جان همسرش عنوان کرد و خواهان اعزام او به مرخصی درمانی و آزادی وی شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شهلا جهانبین، همسر عباس واحدیان شاهرودی با انتشار پستی در اینستاگرام نوشت: همسرم عباس واحدیان شاهرودی از تاریخ دهم شهریور سال ۱۴۰۰ در رضوانشهر دستگیر و در زندان وکیل آباد مشهد با شرایط سخت و امنیتی نزدیک به دو سال است محبوس است.

وی افزود: در این مدت با انتقال وی به شهر محل سکونتش تهران موافقت نشده بارها ممنوع از تماس و ملاقات بوده و یکبار به دلیل مسمومیت و وخامت حالش به بیمارستان امام رضای مشهد منتقل شده و من همچنان با وجود بیماری‌های خاص و هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در راه تهران مشهد و بالعکس در رفت و آمد هستم.

همسر آقای واحدیان شاهرودی عنوان کرد: این روزها حال عمومی همسرم به هیچ وجه خوب نیست و با مشکلات لثه، قلب و ریه درگیر است به صورتی که بارها در ماه‌های گذشته با عرق شدید و تپش و درد در قفسه سینه و گردن بی‌حال شده و قادر به حرکت نبوده.

خانم جهانبین با بیان اینکه خواهان درمان تخصصی و آزادی همسرش است، افزود: چرا که با توجه به شرایط سن و بیماریهای متعدد که حاد شده وضعیت سلامت و جان همسرم در خطر است. امیدوارم تا اتفاق ناگواری برای وی رخ نداده اقدامات لازم و فوری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: مسئولیت سلامت و جان همسرم با سازمان زندانها و ارگانهای ذیربط پرونده ایشان است.

عباس واحدیان‌شاهرودی که یکی از امضاکنندگان بیانیه استعفای خامنه‌ای است.

او از تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰، به صورت شبانه‌روزی در یکی از سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت تروریستی اطلاعات در مشهد نگهداری شد و چند ماه بعد به زندان وکیل‌آباد انتقال یافت.

این زندانی سیاسی در مجموع به ۲۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این محکومیت  شامل ۱۱ سال حبس صادره از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب مشهد و ۱۰ سال حبس صادره توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب این شهر است.