/

مایکل مک‌کال: در صورت انتقال اسرار توسط رابرت مالی به دشمن او مرتکب خیانت شده است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا درباره رابرت مالی عنوان کرد که در صورت درز اطلاعات توسط او به دشمن، وی مرتکب خیانت شده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مایکل مک‌کال در گفتگویی با شبکه سی‌بی‌اس گفت: «من نمی‌توانم به شما بگویم که این چقدر مهم است، زیرا اگر او به نحوی اطلاعات و اسرار را به دشمن ما منتقل کرده باشد از نظر من مرتکب خیانت شده است.»

وی همچنین روز پنجشنبه بیست و دوم تیر ماه در نامه‌ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، خواستار برگزاری یک جلسه محرمانه درباره وضعیت تحقیقات مربوط به تعلیق صلاحیت امنیتی رابرت مالی شده بود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا خواسته تا روز دوشنبه بیست و ششم تیر ماه، اقدامات لازم برای برگزاری یک «جلسه توجیهی محرمانه» انجام شود.

مک‌کال در نامه خود به آقای بلینکن درباره عدم انجام اقدامات فوق هشدار داده است.

وی گفته در صورت انجام نشدن این اقدامات، «آماده درخواست شهادت در این باره در یک جلسه محرمانه و وادار کردن حضور شاهدان درخواست‌ شده، در صورت خودداری آنها از حضور داوطلبانه در جلسه» خواهد شد.

طی روزهای اخیر، ۱۸ تن از سناتورهای جمهوری‌خواه، در نامه‌ای خواهان بررسی چگونگی برخورد مقام‌های وزارت خارجه با پرونده رابرت مالی پس از تعلیق دسترسی امنیتی او به دلیل سوء نگهداری از اطلاعات محرمانه شدند.

امضاکنندگان این نامه درباره این موضوع که رابرت مالی ممکن است اطلاعات محرمانه را به درستی نگهداری نکرده باشد، ابراز نگرانی کرده بودند. 

این سناتورها همچنین با اشاره به تعیین آبرام پیلی به عنوان جانشین موقت رابرت مالی، خاطرنشان کردند که بر اساس قانون، انتصاب جدید باید به اطلاع کمیته‌های مرتبط در کنگره برسد.

وزارت خارجه آمریکا در روز سه‌شنبه در پاسخ به پیگیری کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان درباره بازرسی از رابرت مالی، گفت تحقیق و تفحص در این زمینه ادامه دارد.