ارمیتا گراوند
/

فشار بر خانواده آرمیتا گراوند برای تغییر زمان برگزاری مراسم هفتم

کانال اتحادیه کارگران آزاد ایران می گوید ماموران امنیتی، خانواده گراوند را برای تغییر زمان مراسم هفتم دخترشان تحت‌ فشار قرار داده‌اند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، یکی از نزدیکان خانواده گراوند گفته است: «پنج‌شنبه، هفتم آرمیتا است و خانواده او می‌خواهند مراسم را در همان روز برگزار کنند اما مأموران امنیتی آن‌ها را تحت فشار قرار داده‌اند که این مراسم روز چهارشنبه برگزار شود.»

کانال اتحادیه کارگران آزاد ایران به نقل از منبع مطلع گفته نهادهای امنیتی گفته‌اند: «احتمال شلوغ شدن در روز پنج‌شنبه زیاد است و مراسم را باید چهارشنبه برگزار کنید که خلوت باشد».

آرمیتا گراوند، دختر نوجوان ۱۶ ساله‌، صبح روز نهم مهر ۱۴۰۲، هنگام حرکت به سمت مدرسه‌، در ایستگاه مترو میدان شهدای تهران، به دلیل نپوشیدن مقنعه و رعایت نکردن حجاب اجباری حکومتی، در داخل واگن، مورد حمله یک نیروی «آمر به معروف» قرار گرفت و با هل دادن او، سرش به لبه در خروجی قطار برخورد کرد و پس از بی‌هوشی به کما رفت.

صبح روز شنبه ۶ آبان ماه پس از گذشت ۲۸ روز، خبرگزاری دولتی ایرنا از «درگذشت» آرمیتا گراوند، دختر دانش آموز تهرانی، در بیمارستان فجر تهران خبر داد. این خبرگزاری نوشت که او پس از «به ثمر ننشستن معالجات گسترده پزشکی و ۲۸ روز بستری در بخش مراقب‌های ویژه درگذشت.»

در جریان برگزاری مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند، شماری از حاضران شعارها «آرمیتا روحت شاد» و «این گل پرپر شده، هدیه به میهن شده» سر دادند.

کمیته پیگیری وضعیت بازداشت شدگان گزارش کرده دست‌کم ۱۵ نفر از حاضران در این مراسم از جمله نسرین ستوده وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر توسط نیروهای حکومتی دستگیر شدند.