/

فرمانده نیروی هوایی سنتکام: گزینه‌های نظامی برای تهدید هسته‌ای جمهوری اسلامی را به روز می‌کنیم

فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در گفتگوی اختصاصی با روزنامه جروزالم پست از به‌روزرسانی گزینه‌های نظامی آمریکا علیه تهدید هسته‌ای جمهوری اسلامی خبر داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، جروزالم پست در مصاحبه‌ای با الکسس گرینکویچ به نقل از او نوشت: ایالات متحده به طور مرتب گزینه‌های نظامی خود را برای تهدیدات ناشی از تاسیسات هسته‌ای در حال توسعه ایران به‌روز می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی سنتکام در پاسخ به این سوال که آیا با وجود ساخت تاسیسات هسته‌ای جدید، عمیق و زیرزمینی در نطنز، آیا ارتش ایالات متحده همچنان می تواند به طور بالقوه با تهدید جمهوری اسلامی ایران مقابله کند؟، گفت: ما به شدت بر تاسیسات ایران در آنجا نظارت می کنیم، به ارزیابی خود از استفاده ایران از آن و گزینه‌هایی که ممکن است برای آن امکانات داشته باشیم ادامه می‌دهیم.

گرینکویچ تاکید کرد: ما مطمئناً در تلاش هستیم تا از حملات علیه خود یا هر یک از شرکای منطقه‌ای خود جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: اکنون ایالات متحده در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که جمهوری اسلامی متوجه شود که حتی اگر ایالات متحده اکنون نیروهای کمتری در منطقه دارد به اندازه‌ همان زمان که قبلاً در منطقه بود، هنوز هم می‌توانیم نیروها را خیلی سریع به منطقه بازگردانیم.

این مقام ارشد نظامی آمریکا با بیان اینکه به نظر من این به بازدارندگی علیه جمهوری اسلامی کمک می‌کند، گفت: آمریکا با اطمینان از پیوند محکم با شرکایش در منطقه، جمهوری اسلامی را باز می‌دارد.