/

فاطمه سپهری توانایی جسمانی تحمل حبس ندارد؛ او باید خارج از زندان درمان شود

برادر یکی از بانوان زندانی سیاسی بیمار محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد ضمن اشاره به وضعیت وخیم جسمانی وی با انتشار گواهی پزشک تاکید کرد که این زندانی باید برای معالجه خارج از زندان باشد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، اصغر سپهری برادر فاطمه سپهری با انتشار تصویر گواهی پزشک معالج این زندانی در توییتر تاکید کرد که او باید برای درمان خارج از زندان باشد.

دکتر مرادی (فوق تخصص جراحی دست) در این نامه نوشته است: بیمار تحت معالجه اینجانب (فاطمه سپهری) بعد از جراحی، به بیماری CRPS ( سندرم درد ناحیه‌ای  پیشرفته) مبتلا شده‌اند.

وی افزوده است: باتوجه به اینکه شرایط ایشان در زندان تنش‌زا است و با وجود شرایط فوق امکان درمان موفق ایشان وجود ندارد و با توجه به اینکه درمان ایشان دوره طلایی دارد اکیدا توصیه می‌شود جهت درمان، ایشان خارج از زندان باشند.

آقای سپهری طی ماه‌های اخیر درباره وضعیت وخیم جسمانی این زندانی سیاسی در توئیتر نوشته بود: خواهرم فاطمه سپهری، پس از بازداشت در ۳۰ شهریور ۲۵۸۱ حدود ۱۵ کیلوگرم وزن از دست داده در حالیکه اعتصاب غذا هم نداشته است. از طرفی در طول ۴۸ ساعت گذشته خونریزی روده هم به دردهای بعد از جراحی دستش اضافه شده است.

وی افزوده بود: او دوشنبه ۲۵ اردیبهشت به بیمارستان امام رضا اعزام شد و مورد معاینه پزشک متخصص گوارش قرار گرفت و طبق نظر ایشان باید کلنوسکوپی فوری انجام دهد اما متأسفانه به زندان منتقل شد. به شدت نگران سلامتی او هستیم.

خانم سپهری از منتقدان رهبر جمهوری اسلامی است که در سال ۱۳۹۸ در نامه‌ای خواستار استعفای آیت‌الله خامنه‌ای شده بود.

خانم سپهری توسط دادگاه انقلاب اسلامی به ۱۸ سال زندان محکوم شد که ۱۰ سال از این حکم «برای تبلیغ علیه نظام، پنج سال برای همکاری با دول متخاصم، دو سال برای توهین به خمینی و خامنه‌ای، و یک سال برای یک اتهام دیگر» صادر شده است.

این حکم توسط «شعبه یک دادگاه انقلاب» به ریاست «قاضی منصوری» صادر شده است.

پیش از این فاطمه سپهری گفته بود حاضر نیست برای بخشش از خامنه‌ای درخواستی کند.

خانم سپهری ۳۰ شهریور ماه گذشته در آغاز موج جدید خیزش سراسری بازداشت شد.