/

علی خامنه‌ای خواستار تحویل فرد قرآن سوز به کشورهای مسلمان شد

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، با انتشار پیامی ضمن تأکید بر «اشد مجازات» برای فردی که نسخه‌ای از قرآن را در سوئد آتش زده، از این کشور خواست که او را به کشورهای مسلمان تحویل دهند.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، علی خامنه‌ای، سوزاندن قرآن را «توطئه‌آمیز و خطرآفرین» خواند و سوئد را تهدید کرد که «با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته است».

علی خامنه‌ای در این پیام گفته است که «اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است» و از دولت سوئد خواست که فرد سوزاننده قرآن را به کشورهای مسلمان تحویل دهد.

حدود دو هفته پیش پلیس سوئد با حکم دادگاه این کشور مجبور شد که به مردی با اصالت عراقی اجازه دهد تا صفحات قرآن را در مقابل مسجد اصلی شهر استکهلم به آتش بکشد. سلوان مومیکا ۳۷ساله که مسیحی و عراقی الاصل است، همزمان با عید قربان در بسیاری از کشورهای مسلمان، چندین صفحه از قرآن را در مقابل بزرگترین مسجد سوئد آتش زد.

روز گذشته نیز اعضای یک گروه راستگرای افراطی در دانمارک پس از اعتراض گسترده کشورهای مسلمان به سوزاندن قرآن در سوئد و اخراج سفیر این کشور از بغداد، نسخه‌ای از قرآن و پرچم عراق را در مقابل سفارت عراق در کپنهاک به آتش کشیدند.

اعضا گروه راستگرای (میهن‌پرستان دانمارک) با برافراشتن بنرهایی در مخالفت با اسلام، پرچم عراق و نسخه‌های از قران را لگدمال کرده و آنها را سوزاندند و تصاویر این اقدام را به صورت زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

پس از آتش‌زدن قرآن و پرچم عراق در دانمارک، صدها تظاهرکننده خشمگین عراقی بامداد امروز در مقابل منطقه سبز بغداد تجمع کردند یورش به سمت دروازه‌های منطقه سبز بغداد قصد داشتند به سفارتخانه دانمارک واقع در منطقه امنیتی سبز بغداد حمله کنند.

چند روز پیش نیز معترضان عراقی به سفارت سوئد حمله کرده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند و دولت عراق نیز سفیر سوئد را اخراج کرد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز روز گذشته در گفت‌و‌گو با تلویزیون دولتی ایران گفت: «سفیر سوئد مأموریتش در تهران پایان یافته و به دستور ابراهیم رئیسی تا زمانی که دولت سوئد با اقدامی که انجام شده برخوردی جدی نکند، سفیر جدید سوئد را که قرار است طی روزهای آینده وارد تهران بشود، نخواهیم پذیرفت.»

او همچنین تصریح کرد که سفیر جدید جمهوری اسلامی هم به سوئد اعزام نخواهد شد.