علی خامنه‌ای: اینکه حامیان اسرائیل ما را پشت پرده حمله اخیر معرفی کردند، اشتباه است!

در حالی که برخی رسانه‌های بین‌المللی گزارش‌هایی به نقل از مقامات امنیتی غربی از نقش محوری جمهوری اسلامی در حمله حماس به اسرائیل ارائه داده‌اند، رهبر جمهوری اسلامی طی اظهاراتی در دانشگاه افسری "امام علی" ادعا کرد؛ این اشتباه است که حامیان اسرائیل ما را پشت حمله اخیر معرفی می‌کنند!

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، علی خامنه‌ای درباره نقش حکومت ایران در حمله حماس به اسرایٔیل مدعی شد: ما از فلسطین و مبارزات دفاع می‌کنیم و پیشانی جوانان فلسطین را می‌بوسیم و به آن‌ها افتخار می‌کنیم، اما این حمله کار خود فلسطینی‌ها است و این حماسه را خود آن‌ها آفریدند.

او در ادامه اظهارات خود در دانشگاه‌ افسری «امام‌علی» تهران، افزود: ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را می‎‌بوسیم اما آنها که می‌گویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینی‌ها است دچار محاسبه غلط شده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی گفت: اسرایٔیل «سیلی خورده و سیاست مظلوم‌نمایی در پیش گرفته» است.

خامنه‌ای گفت که اسرایٔیل هرچه هست، مظلوم نیست. ظالم، متجاوز، جاهل و یاوه‌گو هست، اما مظلوم نیست. ظالم است.

او همچنین اسرایٔیل را «هیولای دیوسیرت» خواند.

رهبر جمهوری اسلامی ادعا کرد که حامیان اسرایٔیل و برخی مقامات آن جمهوری اسلامی را پشت حمله  به این کشور معرفی می‌کنند و «اشتباه» می‌کنند.

این اظهارات در حالی است که بسیاری از منابع خبری و رسانه‌های دنیا از جمله وال‌استریت ژورنال و واشنگتن‌ پست در گزارش‌هایی به نقل از مقامات امنیتی در کشورهای غربی و خاورمیانه‌ تصریح کرده‌اند که حمله گروه حماس به اسرایٔیل با حمایت‌های نظامی، آموزشی، تسلیحاتی و مالی جمهوری اسلامی صورت گرفته که از یک سال پیش‌ طراحی شده است.