/

عقب نشینی نمایندگان پارلمان اسرائیل از طرح حمایت از تجزیه ایران/ ۲۵ نماینده امضایشان را پس گرفتند

در پی انتشار نامه ۳۲ نماینده مجلس اسرائیل برای حمایت از تشکیل کشور آذربایجان جنوبی، وزیر اطلاعات اسرائیل در توییترش نوشت اکثر نمایندگان پارلمان را برای عقب‌نشینی از این نامه قانع کرده و 25 نماینده پارلمان اسرائیل امضایشان را از این نامه پس گرفتند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

در پی انتشار نامه ۳۲ نماینده مجلس اسرائیل برای حمایت از تشکیل کشور آذربایجان جنوبی، وزیر اطلاعات اسرائیل در توییترش نوشت اکثر نمایندگان پارلمان را برای عقب‌نشینی از این نامه قانع کرده و ۲۵ نماینده پارلمان اسرائیل امضایشان را از این نامه پس گرفتند.

به گزارش فرانیوز، گیلا گم‌لیئل، وزیر اطلاعات اسرائیل، روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: «پس از آنکه از طرح به اصطلاح حمایت از تجزیه بخش‌هایی از ایران اطلاع یافتم، اکثر نمایندگان پارلمان اسرائیل را برای عقب‌نشینی از این نامه و متن آن قانع کردم.»

او یادآور شد: «مبارزه با رژیم تندروی دینی خواست مشترک ملت‌های بسیاری است و ما باید این راه را همواره ادامه دهیم.»

پیشتر شاهزاده رضا پهلوی نامه ۳۲ نماینده مجلس اسرائیل به الی کوهن، وزیر خارجه این کشور، برای حمایت از تشکیل کشور آذربایجان جنوبی را «غیرقابل پذیرش و در خدمت رژیم ضدایرانی جمهوری اسلامی» خوانده بود.

او این اقدام را «تعرض کلامی» به تمامیت ارضی ایران دانست

۳۲ نماینده پارلمان اسرائیل در نامه‌ای به وزیر خارجه این کشور، در روز پنجشنبه، خواستار حمایت از اقلیت آذری «آذربایجان جنوبی» در شمال غربی ایران شدند.

این نامه اندکی پس از سفر وزیر خارجه اسرائیل به باکو انجام شد و در آن از اسرائیل خواسته شده که به عنوان نماینده جوامع یهودی در این زمینه مداخله کند، زیرا آذری‌ها در طول تاریخ با یهودیان بسیار برخورد دوستانه داشته‌اند.