/

عربستان رائفی پور را ممنوع الخروج کرد

رسانه‌های داخلی ایران با انتشار اخباری از ممنوع الخروجی یکی از چهره‌های اصول‌گرا از عربستان سعودی خبر داده‌اند.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رسانه‌های داخلی گزارش کرده‌اند که علی‌اکبر رائفی‌پور هنگام خروج از فرودگاه جده با مشکل مواجه می‌شود و اجازه پرواز پیدا نمی‌کند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در این مورد به خبرگزاری‌های داخلی گفته است: او به عنوان یک شهروند حج‌گزار ایرانی در پایان مناسک حج و به هنگام خروج از فرودگاه جده به دلیلی که هنوز برای ما به درستی مشخص نشده، با مشکل خروج مواجه می شود.

وی با تکذیب خبر بازداشت این چهره اصولگرا افزود: وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های ایران در عربستان سعودی بطور جدی پیگیر حل و فصل مشکل پیش آمده و بازگشت وی به کشور است.

تاکنون از دلیل عدم اجازه خروج به رائفی‌پور توسط عربستان اطلاع دقیقی در دست نیست، اما از روز گذشته تاکنون ویدئوهایی در فضای مجازی دست به دست می‌شود که در آن رائفی‌پور اعتقادات اهل سنت را زیر سوال برده است.

حساب توییتر موسسه مصاف متعلق به علی‌اکبر رائفی‌پور در یک رشته ‌توییت نوشت: عربستان سعودی «برخلاف قوانین بین‌الملل و عرف دیپلماتیک، بدون هیچ توضیح و دلیل قانونی» آقای رائفی‌پور را ممنوع‌الخروج کرده است.

گفته می شود فیلم منتشر شده از تحلیل علی اکبر رائفی پور از انتقال کریستیانو رونالدو به عربستان سعودی که برخی وایرال شدن این ویدیو را علت ممنوع الخروجی او عنوان کرده اند بازتاب گسترده ای در اینستاگرام داشته است.

در این ویدیو که در شبکه های اجتماعی فراگیر شده، علی اکبر رائفی پور نظریه پرداز ایرانی دولت عربستان سعودی را یکی از کشورهای ناقض حقوق بشر خوانده و با ضد صهیونیست خواندن کریستیانو رونالدو انتقال او به تیم النصر را در جهت اهداف سیاسی می خواند.