شهردار مشهد در دنباله‌روی از طالبان؛ ممنوعیت استفاده از فضای بیرونی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها

در حالی که رسانه‌های داخلی از جمع‌آوری فضای بیرونی رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها از روز گذشته خبر داده و اعلام کردند که تاکنون فضای بیرونی ۱۱۰ واحد جمع‌آوری شده است، این تصمیم دادسرا نیست و به دستورات قرارگاه عفاف و حجاب برمی‌گردد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از ایسنا، در تاریخ ۳۰ خرداد ماه، نامه‌ محمد جواد مشیری، مدیر عامل سازمان ‌ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد با موضوع ابلاغ جمع‌آوری طرح بهره‌برداری از فضای پیاده‌روی واحدهای صنفی در فضای مجازی منتشر شد.

در این نامه ادعا شده بود که با توجه به اتمام تاریخ بهره‌برداری از فضای پیاده‌رو در پایان سال ۱۴۰۱ و پیرو تغییر سیاست‌های شهری، بدین وسیله ابلاغ می‌گردد حداکثر ظرف مدت یک هفته از زمان دریافت این نامه نسبت به جمع‌آوری فضای تحت بهره‌برداری خویش از پیاده‌رو اقدام نمایید. در غیر این صورت سازمان نسبت به جمع‌آوری اقدام و هزینه‌های مربوط از آن واحد صنفی دریافت خواهد شد.

ماجرای جمع‌آوری فضای پیاده‌روی واحدهای صنفی تنها به سخنان مشیری ختم نشده و در تاریخ ۱ تیر ماه سال جاری رئیس کل وقت دادگستری خراسان رضوی در خصوص این موضوع اظهار کرد:« پلمب و یا جمع‌آوری فضاهای مقابل کافی‌شاپ‎ها، تصمیم دادسرا نیست، بلکه در قرارگاه عفاف و حجاب استانی و بعد در شهرستان مشهد تصمیماتی گرفتند که این موضوعات در راستای اجرای آن مصوبات است».

محمدجواد مشیری، مدیر عامل سازمان ‌ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: از ۲۷۰ واحد صنفی، ۱۱۰ واحد جمع‌آوری شده و تمرکز ما در منطقه ۱، ۹ و ۱۱ است.

طالبان نیز در فروردین ماه امسال، خانواده‌ها و زنان را از رفتن به رستوران‌های دارای باغ یا فضای سبز در ولایت هرات در شمال غربی افغانستان منع کرده بود.

این اقدام در پی شکایت علمای دین و به بهانه اختلاط جنسیت در چنین مکان‌هایی صورت گرفته بود.