شرکت وکلای خانواده‌های خدمه سانچی از اسنادی درباره زنده بودن ۲۲ خدمه این کشتی خبر داد

شرکت وکلای گروهی از خانواده‌های خدمه کشتی سانچی: اسناد نشان می‌دهد قوه قضاییه جمهوری اسلامی دستور گرفته که اعلام کند همه خدمه سانچی جان باخته‌اند و هر گونه پرونده حقوقی و تحقیق و تفحص درباره این موضوع باید مختومه شود.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

شرکت هریسچی که وکالت گروهی از خانواده‌های خدمه کشتی سانچی را برعهده دارد گفت به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد ۲۲ خدمه سانچی زنده هستند و پس از آتش گرفتن این نفتکش، چند هفته در بازداشت نیروهای ایران بودند و سازمان اطلاعات سپاه نیز بازداشت آنها را به اطلاع خامنه‌ای رسانده بود.

در پنجمین سالگرد آتش گرفتن سانچی، شرکت خدمات حقوقی هریسچی اعلام کرد اسناد نشان می‌دهد گروهی از خدمه کشتی سانچی پس از حادثه آتش‌سوزی، با قایق نجات از این نفتکش خارج شده و به سواحل چین رسیدند.

شرکت وکلای گروهی از خانواده‌های خدمه کشتی سانچی خاطرنشان کرد: اسناد نشان می‌دهد قوه قضاییه جمهوری اسلامی دستور گرفته که اعلام کند همه خدمه سانچی جان باخته‌اند و هر گونه پرونده حقوقی و تحقیق و تفحص درباره این موضوع باید مختومه شود.

این در حالی است که رسانه‌های ایران پس از سوختن این نفتکش در دی ماه ۹۶ گزارش دادند که هر ۳۲ خدمه سانچی، شامل ۳۰ ایرانی و دو خدمه بنگلادشی، جان باخته‌اند.

شرکت خدمات حقوقی هریسچی افزود: طبق گواهی شاهد عینی، یک نامه و عکس‌ها، جمهوری اسلامی از طریق سانچی یک محموله سری را به کره شمالی فرستاده بود و بر اساس اسناد، رهبر کره شمالی طی نامه‌ای از علی خامنه‌ای به خاطر ارائه محموله سانچی تشکر کرد.

علی هریسچی، وکیل گروهی از خانواده‌های خدمه کشتی سانچی، در بیانیه‌ای اعلام کرد این خانواده‌ها در دادگاه دریایی بریتانیا از شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت‌های بیمه‌گر این شرکت و نفتکش سانچی شکایت کرده‌اند.

هریسچی خاطرنشان کرد اقامه شکایت در بریتانیا در پنجمین سالگرد آتش‌ گرفتن سانچی صورت می‌گیرد و از قبل نیز در واشینگتن‌دی‌سی شکایتی علیه شرکت ملی نفتکش، وزیر کار دولت روحانی و علاء‌الدین بروجردی صورت گرفته است.

هریسچی گفت: شرکت ملی نفتکش در پنج سال گذشته سعی کرده با فشار مالی بر این گروه خانواده‌ها، آنها را از ادامه دادخواهی منصرف کند و این خانواده‌ها در این مدت هیچ حقوق و مزایایی دریافت نکرده‌اند.

پیش‌تر نیز ایران‌اینترنشنال گزارش داد اسنادی که به صورت اختصاصی دریافت کرده نشان می‌دهد که پنج سال پیش ،زمانی که کشتی سانچی درحال غرق شدن بود، نیروی دریایی آمریکا به مقام‌های جمهوری اسلامی پیغام داد که از این کشتی سیگنال دریافت کرده، اما تهران اعلام کرده چون با واشینگتن رابطه ندارد، اطلاعات را نمی‌خواهد.