شاهزاده رضا پهلوی: گروه منشور بر سر افرادی که معرفی کردم به توافق نرسیدند

شاهزاده رضا پهلوی با انتشار متنی در توییتر خبر داد که دیگر اعضا امضاکننده «همبستگی و سازماندهی برای آزادی» که به نام منشور مهسا معروف شد، بر سر پیوستن افراد دیگری که او پیشنهاد کرده بود به اجماع نرسیدند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

شاهزاده رضا پهلوی با انتشار متنی در توییتر خبر داد که دیگر اعضا امضاکننده «همبستگی و سازماندهی برای آزادی» که به نام منشور مهسا معروف شد، بر سر پیوستن افراد دیگری که او پیشنهاد کرده بود به اجماع نرسیدند.

به گزارش فرانیوز، شاهزاده رضا پهلوی در توییتر با اشاره به پرسش‌هایی که در مورد اعضا جدید منشور مهسا از او می‌شود نوشت: هدف، کوشش و ترجیحم همیشه این بوده که حداکثر نیروهای سکولار و دموکراسی‌خواه از طیف‌های مختلف با هم همکاری کنند. اما بر سر پیوستن چهره‌های پیشنهادی به گروه منشور، اجماع به دست نیامد.

پهلوی ادامه داد: با وجود این، من خودم را فقط به حمایت و همکاری با یک گروه محدود نکرده‌ام، و همچنان در نقش مشوق و پشتیبان، بی‌طرفی نسبت به همه گروه‌ها را حفظ خواهم کرد.

او با تکرار اصولی پایه‌ای برای همکاری با جریان‌های سیاسی، نوشت: من به حمایت و همکاری با سایر گروه‌ها و جریان‌ها نیز پیرامون اصول حداقلی مشترک، دموکراسی سکولار مبتنی بر حقوق بشر، تمامیت ارضی ایران، و انتخاب شکل حکومت آینده با رای ملت ایران، ادامه خواهم داد. هدف این است که همه این تلاش‌ها در نهایت به آزادی و آبادی ایران منتهی شود.

اسامی افرادی که شاهزاده رضا پهلوی به گروه «منشور مهسا» معرفی کرده بود منتشر نشده اما بر اساس شنیده‌ها، نام شاهین نجفی، خواننده و آهنگ‌ساز مخالف جمهوری اسلامی و امیر طاهری روزنامه‌نگار باسابقه ساکن بریتانیا در میان پیشنهادها به اعضا این منشور قرار داشته است.

گفتنی است که امیر طاهری چندین بار به‌صراحت مخالفت خود را با قرارگرفتن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی اعلام کرده بود.

شش چهره شناخته شده مخالف جمهوری اسلامی، شامل شاهزاده رضا پهلوی، شیرین عبادی، حامد اسماعیلیون، مسیح علی‌نژاد، عبدالله مهتدی و نازنین بنیادی در ۱۹ اسفندماه، منشوری با عنوان «همبستگی و سازماندهی برای آزادی ایران» و با نام اختصاری «مهسا» منتشر کردند.

سازمان‌دهندگان منشور، خواستار انحلال سپاه پاسداران شده و در پنج بند خواسته‌هایی را از دولت‌های جهان برای انزوای جمهوری اسلامی مطرح کرده‌اند و این کار را اولین گام برای تغییر از خارج ایران دانسته و اعلام کردند که تأثیرگذاری دولت‌ها نباید به دخالتشان در امور داخلی و تصمیمات مردم ایران منجر شود.

پس از انتشار این منشور، انتقادهای فراوانی به ترکیب اعضا مؤسس منشور مهسا به‌خصوص از سوی هواداران شاهزاده رضا پهلوی مطرح شد و منتقدان خواهان اضافه‌شدن چهره‌های دیگری به این منشور بودند.