/

شاهزاده رضا پهلوی: با ایجاد دموکراسی در ایران ماموریت من تمام می شود

شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه تنها در سایه یک ایران سکولار می توان انتخابات آزاد برگزار کرد، به تلاش خود برای ایجاد مجلس موسسان و برگزاری رفراندوم در ایران آینده اشاره کرد و گفت: در آن جا ماموریت من تمام می‌شود. من فقط به دنبال کمک به ایجاد دموکراسی در کشور هستم.

خواندن این مطلب 9 دقیقه طول میکشد.

شاهزاده رضا پهلوی با بیان اینکه تنها در سایه یک ایران سکولار می توان انتخابات آزاد برگزار کرد، به تلاش خود برای ایجاد مجلس موسسان و برگزاری رفراندوم در ایران آینده اشاره کرد و گفت: در آن جا ماموریت من تمام می‌شود. من فقط به دنبال کمک به ایجاد دموکراسی در کشور هستم.

به گزارش فرانیوز، شاهزاده رضا پهلوی که به همراه همسرش، بانو یاسمین به اسرائیل سفر کرده در کنفرانسی خبری مشترک با وزیر اطلاعات اسرائیل به سوالات متعدد خبرنگاران پاسخ داد.

او در پاسخ به خبرنگاران که از او پرسیدند آیا قصد بازگشت به ایران دارد؟ گفت که روی این موضوع کار می‌کند تا مردم ایران با تاسیس مجلس موسسان، نظامی جدید را ایجاد کنند و رفراندوم برگزار شود.

او افزود: در آن جا ماموریت من تمام می‌شود. من فقط به دنبال کمک به ایجاد دموکراسی در کشور هستم.

او به ۴۴ سال مبارزه سیاسی‌اش اشاره کرد و گفت که در این سال‌ها اعتبار لازم را کسب کرده‌ و مردم اعتقاد دارند که می‌تواند به فرآیند ایجاد دموکراسی در ایران کمک کند.

شاهزاده رضا پهلوی در این نشست خبری با ابراز شگفتی نسبت به استقبال اسرائیلی ها از وی، گفت که حضورش در اسرائیل به او قوت قلب می دهد چرا که حس می کند به ایران بسیار نزدیک است.

او گفت: مردم اسرائیل کاملا می دانند ترقی مردم ایران به نفع آنان است نه به ضرر آنان. چون روابط بین کشورهایی که در حال پیشرفت هستند یک منفعت دو طرفه است نه یک منفعت یک طرفه.

آقای پهلوی به انقلاب ۵۷ اشاره و خاطرنشان کرد: اگر این انقلاب رخ نداده بود ایران اگر ژاپن نمی شد، حداقل کره جنوبی می شد. آیا این به نفع اسرائیل نیست که ایران تبدیل به کره جنوبی شود؟ با رفتن حکومت منابع مالی به جای درگیری با کشورهای دیگر صرف همکاری خواهد شد.

شاهزاده رضا پهلوی گفت که اسرائیل یک دموکراسی فوق العاده در منطقه است و می تواند الگوی بسیاری از کشورها باشد.

شاهزاده با بیان اینکه شک ندارد که تمامی اسرائیلی ها هم خواهان یک ایران آزاد هستند، گفت: آینده ایران آزاد می‌تواند بسیار متفاوت باشد. ما باید ببینیم که چگونه می‌توانیم به مردم ایران کمک کنیم.

وی ادامه داد گفت: مردم ایران به همه دنیا می گویند که ما را تنها نگذارید. این شامل همه کشورها می شود از جمله اسرائیل، آمریکا و اروپا. پس از سالها که طرف صحبت کشورهای غربی حکومت بود، آنان اکنون با مردم ایران نیز صحبت می کنند.

به اعتقاد شاهزاده تنها در سایه یک ایران سکولار می توان انتخابات آزاد برگزار کرد.

او با بیان اینکه جمهوری اسلامی حکومتی زن ستیز است گفت که اولین دشمن زنان ایران رژیم جمهوری اسلامی است و از ابتدا آنان را تبدیل به شهروند درجه دو کرده است.

شاهزاده با تاکید بر اینکه موضوع بحران آب در ایران برایش اهمیت زیادی دارد، گفت که رژیم جمهوری اسلامی دلیل اصلی مشکلات زیست محیطی در ایران است.

او یکی از اصلی ترین موضوعات سفرش به اسرائیل را همکاری بین متخصصان ایرانی و اسرائیلی در زمینه آب عنوان کرد.

شاهزاده رضا پهلوی در پاسخ به سوالی درباره نگرانی از تهدید امنیتی پس ازسفر به اسرائیل گفت: از هیچ تهدیدی نگران نیستم و در ۴۰ سال گذشته با تهدید زندگی کردم. من به دلیل سفر به اسرائیل تهدیدی دریافت نکردم اما اگر هم تهدیدی وجود داشت باز هم این سفر را انجام می‌دادم.

او در این نشست خبری با اشاره به پیمان ابراهیم و روابط کشورهای عربی با اسرائیل نیز گفت: امیدوارم بتوانیم این پیمان را به سمت پیمان کوروش ببریم.

گفتنی ست شاهزاده رضا پهلوی برای شرکت در مراسم یادبود هلوکاست به اسرائیل سفر کرده و در جریان آن با بنیامین نتانیاهو ملاقات داشته است.