نیروهای حماس
/

سی‌ان‌ان: شبه‌نظامیان حماس توسط جمهوری اسلامی مسلح شده‌اند

یک شبکه خبری بین‌المللی با انتشار گزارشی به نقل از منابع و کارشناسان نوشت که شبه‌نظامیان حماس توسط جمهوری اسلامی ایران مسلح شده‌اند و سپاه پاسداران آنها را آموزش داده است.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، شبکه سی‌ان‌ان نوشت: سپاه پاسداران در دو دهه گذشته در حال آموزش نیروهای حماس بوده است.

در این گزارش به نحوه تامین تسلیحات جنگی شبه نظامیان حماس پرداخته شده است.

در این گزارش آمده است؛ هرچند اسرائیل و ایالات متحده هنوز هیچ نقش مستقیمی از سوی حکومت ایران در حملات اخیر پیدا نکرده‌اند اما کارشناسان می‌گویند جمهوری اسلامی از طریق تونل‌های مرزی مخفی یا قایق‌های تندرو اسلحه را به داخل این منطقه قاچاق می‌کند.

این گزارش تاکید می‌کند؛ حماس تسلیحاتی را از ایران دریافت کرده است که از طریق تونل به نوار غزه قاچاق شده است.

دانیل بایمن، کارشناس ارشد «پروژه تهدیدات فراملی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی» (CSIS) گفته که این قاچاق در بیشتر موارد شامل سیستم‌های دوربرد می‌شود.

همچنین چارلز لیستر، کارشناس ارشد «انستیتو خاورمیانه» در واشنگتن نیز به این شبکه خبری گفته است: ایران همچنین موشک‌های بالستیک پیشرفته‌تر خود را از طریق دریا برای حماس ارسال می‌کند.

همزمان با آغاز جنگ در اسرائیل روزنامه وال استریت ژورنال در یک گزارش اختصاصی نوشت که به گفته اعضای ارشد حماس و حزب‌الله لبنان، مقامات امنیتی جمهوری اسلامی به برنامه‌ریزی حمله غافلگیرانه حماس به اسرائیل کمک کردند.

طبق این گزارش افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مرداد ماه با حماس برای طراحی تهاجمات هوایی، زمینی و دریایی کار کرده بودند.

آنها عنوان کردند که جزئیات این عملیات طی جلسات متعددی در بیروت با حضور افسران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نمایندگان چهار گروه شبه نظامی مورد حمایت جمهوری اسلامی، از جمله حماس، حزب الله، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جهاد اسلامی فلسطین، اصلاح شد.

تحلیلگران گفته‌اند که جمهوری اسلامی در تولید تسلیحات مورد نیاز نیز کمک کرده و حماس قادر شده تا زرادخانه‌های خود را ایجاد کند.

جنگی که روز شنبه حماس، گروه شبه نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی با حملات تروریستی در خاک اسرائیل رقم زد امروز وارد ششمین روز خود شده است.

تاکنون در جریان این جنگ صدها نفر کشته و زخمی شده‌اند.