سنتکام
/

سنتکام از حمله تازه حوثی‌ها خبر داد؛ سرنگونی موشک شورشیان مورد حمایت ایران بر فراز دریای سرخ

فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، در بیانیه‌ای در عصر روز سه شنبه گزارش داده است که در حدود ساعت ۱۱:۳۰ امروز ۳۰ ژانویه (به وقت صنعا) شورشیان حوثی مورد حمایت ایران یک موشک کروز ضدکشتی را از نواحی تحت کنترل خود در یمن به سوی دریای سرخ شلیک کردند.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، سنتکام گفت که این موشک را ناو جنگی «گرِیوی» آمریکا سرنگون کرده و کسی در این حادثه زخمی نشده یا خساراتی وارد نشده است.

خطوط کشتیرانی تجاری در دریای سرخ و خلیج عدن در ماه‌های گذشته بعد از شروع جنگ اسرائیل و حماس در معرض حملات موشکی و پهپادی حوثی‌های مورد حمایت ایران بوده است.

حوثی‌ها با اعلام حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ غزه، شماری بسیاری از کشتی‌های تجاری را که از دریای سرخ عبور می‌کنند هدف قرار داده‌اند. این گروه در ابتدا ادعا می‌کرد که کشتی‌های مورد حمله واقع‌شده به نوعی با اسرائیل مرتبط هستند، اگرچه برخی از این کشتی‌ها چنین ادعایی را رد کرده‌اند.

حوثی‌ها اما در واکنش به حملات ایالات متحده و بریتانیا به مواضع این گروه تاکید کرده‌اند که کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی را نیز «اهداف مشروع» می‌دانند.

محمد العاطفی، فرمانده نیروهای حوثی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت که حوثی‌های یمن برای «مقابله طولانی مدت» با آمریکا و انگلیس آماده هستند.

وی اظهار داشت: «ما برای مقابله طولانی مدت با نیروهای استکبار آماده‌ایم. آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و کسانی که با آنها همکاری می‌کنند باید قدرت تصمیم حاکمیت یمن را بفهمند و هیچ بحث و مناقشه‌ای هم بر سر آن وجود ندارد.»

آمریکا می‌گوید که ایران مشارکتی گسترده در طراحی عملیات علیه کشتی‌های تجاری در دریای سرخ دارد، اتهامی که جمهوری اسلامی همواره رد کرده است.