سلامتی نیم میلیون ساکنان سیستان و بلوچستان در معرض خطر گردوغبار

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت درباره وضعیت سلامتی ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان سیستان و بلوچستان متاثر از طوفان‌های گرد و غباری در این استان هشدار داد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، عباس شاهسونی در گفتگو با رسانه‌های داخلی اعلام کرد: از ابتدای تیر ماه سال جاری تاکنون وضعیت سلامتی ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت استان سیستان و بلوچستان متاثر از طوفان‌های گرد و غباری در این استان قرار گرفته است.

وی گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده توسط مرکز عملیات اضطراری استان سیستان و بلوچستان، از ابتدای تیر تاکنون در این استان شاهد ۱۸۳۸ مورد مراجعه به مراکز درمانی، ۸۸ مورد بستری و ۱۷۴۹ مورد درمان و ترخیص بوده‌ایم.

این مقام وزارت بهداشت افزود: شهرستان‌های زابل، نیمروز، هیرمند، زهک و هامون در شمال استان بیشترین درگیری را با طوفان‌های گرد و غباری داشته‌اند.

شاهسونی اعلام کرد: بیشترین علل مراجعه به مراکز درمانی به ترتیب بیماران تنفسی با ۹۸۰ مورد، بیماران قلبی با ۵۴۲ مورد، ‌ بیماران چشمی با ۱۸۷ مورد و تروماهای ترافیکی با ۱۲۹ مورد اعلام شده است.

وی اظهار داشت: از طرفی به دلیل اختلال در سیستم برق رسانی، ‌آسیب‌هایی به برخی تجهیزات زیرساخت‌های سلامت نیز وارد شده است و تعدادی از آمبولانس‌های اورژانس از چرخه عملیات خارج شده‌اند.