سفره زیارتی به سوریه
/

سفرهای زیارتی به سوریه به دلیل ناآرامی در منطقه متوقف شد

سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی اعلام کرد که با توجه به تداوم ناآرامی‌ها در منطقه، سفرهای زیارتی به سوریه به‌طور موقت متوقف شد.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، طبق اعلام سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی سفر‌های زیارتی به سوریه به دلیل ناآرامی‌ها در منطقه و درگیری‌ها در غزه به طور موقت متوقف شده است.

پس از حمله حماس به اسرائیل، فرودگاه‌های دمشق و حلب هدف حمله اسرائیل قرار گرفت و باندهای فرود آن تخریب شد.

بنابراین سفر‌های زیارتی به سوریه که از اوایل سال جاری و پس از توافق ایران و سوریه برای اعزام زائران به حرم‌های مطهر حضرت زینب و رقیه سلام الله علیهما از سر گرفته شده بود، به طور موقت متوقف شد.

بر اساس توافق بین ایران و سوریه، سالانه ۵۰ هزار زائر ایرانی عازم سوریه می‌شوند که به دلیل محدودیت پروازی و همراه نشدن شرکت‌های هوایی مختلف برای انتقال زائران در این مسیر، سفر به دمشق فقط از تهران و فرودگاه امام انجام شد و در هر ماه حداکثر ۳۵۰ نفر به این کشور اعزام شدند.

بنا بر گزارش رسانه‌های محلی سوریه، حملات هوایی روز پنج شنبه اسرائیل به فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب آسیب رسانده و این دو فرودگاه را غیر قابل استفاده کرده است.

این حملات هوایی که نخستین حمله اسرائیل به سوریه پس از آغاز تهاجم مرگبار اخیر حماس است، تنها یک روز قبل از سفر برنامه ریزی شده وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به سوریه برای دیدار با مقامات دمشق و گفتگو درباره اوضاع نابسامان منطقه انجام شد.

براساس گزارش ها امیرعبداللهیان از خاک لبنان به صورت زمینی وارد دمشق شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در سخنانی تهدیدآمیز گفت احتمال باز شدن جبهه‌های ‏جدید علیه اسرائیل وجود دارد. ‏