زخمی شدن شماری از شهروندان بلوچ در پی یورش نیروهای نظامی به بندر کرگان میناب

رسانه‌هایی که اخبار مناطق بلوچ‌نشین را پوشش می‌دهند از یورش نیروهای نظامی به بندر کرگان میناب و اقدام به تیراندازی به سوی مردم خبر داده‌اند که منجر به مجروحیت شماری از شهروندان بلوچ شده است.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز به نقل از کانال تلگرامی حال وش، نیروهای نظامی به مسجد جامع این شهر حمله کرده و نمازگران را مورد ضرب و جرح قرار دادند.

همچنین بر اساس گزارش کمپین فعالین بلوچ، نظامیان امروز چهارم آذر ماه به بندرکرگان واقع در شهرستان میناب یورش برده و با تیراندازی باعث کشته و زخمی شدن دستکم هفت شهروند شدند.

طبق این گزارش در این یورش نیروهای نظامی “ابوبکر ملاحی” امام مسجد جامع کرگان و چهار شهروند دیگر زخمی شدند.

همچنین گفته شده که دو تبعه اهل افغانستان در بین آمار کشته‌ها هستند.

به گفته منابع آگاه، پس از یورش نظامیان به شهروندان، مردم برای پناه گرفتن و نجات جان خود در مقابل تیراندازی نیروهای نظامی به مسجدجامع پناه آوردند که نیروهای نظامی با یورش به داخل مسجد تیراندازی کردند که شماری کشته و زخمی شدند.

منابع آگاه گفته‌اند که نظامیان در کوچه و خیابان‌های کرگان ایست و بازرسی ایجاد کرده و در حال توقیف وسایل نقلیه و آزار و اذیت شهروندان هستند.

پیشتر نیز در هشتم آبان ماه نیروهای نظامی به بندرکرگان بورش برده اند و قایق های صیادی شهروندان را تخریب و آتش زدند.

تاکنون دلیل یورش نظامیان به این منطقه و آمار دقیق مجروحان مشخص نیست، اما گفته شده که نیروهای نظامی به ظن وجود دپوهای سوخت در منطقه دست به یورش زده‌اند.