مک کانل عضو سنا
/

رهبر جمهوری‌خواهان در سنا: چین، ایران و روسیه محور شرارت جدید هستند

میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا، چین، ایران و روسیه را به عنوان کشورهای «محور شرارت» جدید معرفی کرده و اظهار داشت که این کشورها تهدیدات روزافزون بیشتری را به ایالات متحده ایجاد می‌کنند.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، رهبر جمهوری‌خواهان سنا عنوان کرد که «شما باید به شرایطی که در واقع وجود دارد و تهدیدی برای ایالات متحده است پاسخ دهید. ایرانی‌ها برای ما هم تهدید هستند».

او با اشاره به اینکه از بسیار جهات در جهان امروز با تهدیدات بیشتری روبرو هستیم، افزود: «این یک وضعیت اضطراری است که ما باید به آن واکنش نشان دهیم و با این محور شر – چین، روسیه، ایران – مقابله کنیم، چرا که این یک تهدید فوری برای ایالات متحده است».

به دنبال حمله تروریست‌های حماس به اسرائیل در ۱۵ مهرماه، میچ مک‌کانل بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن انتقاد از خشونت‌ها، عنوان کرد که تروریست‌ها «توسط ایران آموزش دیده و تجهیز شده‌اند».

چند روز پس از آن نیز سناتور ایالت کنتاکی از دولت بایدن و متحدان ایالات متحده خواست تا تحریم‌های جدیدی علیه تهران اعمال کنند.

رهبر اقلیت سنا عنوان کرده بود که «من فکر می‌کنم که دولت بایدن هنگام خروج فاجعه‌بار از افغانستان، پیام اشتباهی را ارسال کرد. من فکر می‌کنم این مانند چراغ سبز دادن به پوتین برای رفتن به اوکراین بود».

میچ مک‌کانل اضافه کرده بود که «ما می‌بینیم که ایران، حامی اصلی تروریسم، از یک سو به روسیه پهپاد می‌دهد و از سوی دیگر برای حزب‌الله پهپاد می‌فرستد و این وضعیت خاص، حماس، با هواپیماهای بدون سرنشین به اسرائیلی‌ها حمله می‌کند؛ بنابراین همه چیز به هم مرتبط است، که نمی‌توانید یک قسمت از آن را جدا کنید و بگویید ما فقط با این موضوع مقابله خواهیم کرد.همه چیز به هم متصل است».

از سوی دیگر میچ مک‌کانل سه روز پیش نیز در مصاحبه جداگانه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا با اشاره به قطعنامه پیشنهادی رژیم چین درباره جنگ غزه گفت: «این تلاش کلی توسط چینی‌ها یا روسی‌ها و ایرانی‌ها است که به دنبال حمله به دنیای آزاد هستند و در حال حاضر، اسرائیلی‌ها بیشتر از هر کس دیگری فشار را احساس می‌کنند و ما باید با آنها همراه باشیم».

او ادامه داد: «چینی‌ها هیچ اشاره‌ای به مشکلات اسرائیل نکردند. آنها فقط درباره حماس صحبت کردند. ما می‌دانیم که آنها در کدام طرف هستند و ما باید این را به عنوان یک مشکل جهانی ببینیم».

مک‌کانل گفت: «در جهان یک محور شر وجود دارد و چین، روسیه، کره شمالی و ایران این محور شرارت هستند.»