رضا کیانیان
/

رضا کیانیان خطاب به همسر ابراهیم رئیسی؛ بیجا می‌کنی از طرف مرد ایرانی حرف می‌زنی

رضا کیانیان، بازیگر ، در واکنش به اظهارات اخیر جمیله علم‌الهدی همسر ابراهیم رئیسی که در مصاحبه ای گفته است  «مردان در ایران ترجیح می‌دهند از همسر خود نخواهند که کار کند یا پولی به خانه بیاورد»، نوشت: ««شما بیجا می‌کنی از طرف من مرد ایرانی حرف می‌زنی».

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، آقای کیانیان این واکنش را چند روز پس از مصاحبه جمیله علم‌الهدی با هفته‌نامه «نیوزویک» در استوری حساب کاربری خود در اینستاگرام نشان داد.

همسر ابراهیم رئیسی که همراه او به نیویورک سفر کرده بود در گفت‌وگو با این هفته‌نامه مدعی شد: «مردان در ایران ترجیح می‌دهند از همسر خود نخواهند که کار کند یا پولی به خانه بیاورد».

اظهار نظری که در سطح شبکه های اجتماعی واکنش های زیادی از سوی کاربران به همراه داشت.

جمیله سادات علم‌الهدی،‌ همسر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در اولین گفت‌وگوی خود با یک نشریه آمریکایی،‌ جنبش‌های فمینیستی غرب را که برای برابری حقوق زنان با مردان مبارزه می‌کنند، «خشن»‌ توصیف کرده و به نیوزویک گفته که این «خشونت فمینیستی غرب در ایران جواب نمی‌دهد».

خانم علم‌الهدی همچنین از رویکرد دولت ایران در قبال حقوق زنان دفاع کرده و گفته است که به اعتقاد او، در این زمینه «الگوی جمهوری اسلامی برتر از الگوی غرب» است.

او در توجیه سخنان خود گفته بود: «زنان به عنوان افرادی در نظر گرفته می‌شوند که در مقام مادر، همسر یا دختر با مردان عشق را به اشتراک می‌گذارند».

دختر امام جمعه مشهد هم‌چنین در ادعایی دیگر گفت که زنان ایرانی برای حقوق خود مبارزه نکرده‌اند، چون «از حقوق خود برخوردار هستند».

جمیله علم‌الهدی گفته بود که حرمت زنان در جامعه توسط مردان حفظ می‌شود.

این اظهارات در حالی بیان شده که زنان ایرانی سالهاست از حقوق اولیه خود در جامعه و خانواده برخوردار نیستند و قوانین وضع شده در جمهوری اسلامی هیچ گاه حامی زنان نبوده و حتی در موارد بسیاری حقوق شهروندی را از آنان سلب کرده است.