راهکار مرکز پژوهش‌های مجلس برای جلوگیری از مهاجرت ایرانیان؛ تبلیغات مهاجرتی در رسانه‌ها ممنوع

مرکز پژوهش‌های مجلس راهکار جلوگیری از مهاجرت روزافزون ایرانیان از کشور را ممنوع کردن تبلیغات مهاجرت دانست و خواهان ممنوع شدن این تبلیغات در تمامی رسانه‌ها از جمله شبکه‌های اجتماعی شد.

خواندن این مطلب 5 دقیقه طول میکشد.

مرکز پژوهش‌های مجلس راهکار جلوگیری از مهاجرت روزافزون ایرانیان از کشور را ممنوع کردن تبلیغات مهاجرت دانست و خواهان ممنوع شدن این تبلیغات در تمامی رسانه‌ها از جمله شبکه‌های اجتماعی شد.

به گزارش فرانیوز، مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار گزارشی پیشنهاد‌هایی را برای ایجاد قوانین جدید برای فعالیت‌های کاربران اینفلوئنسرها و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی ارائه کرده که در قالب همین پیشنهادها خواهان ممنوع شدن تبلیغات مهاجرتی در کلیه رسانه‌ها شده است.

در این گزارش ادعا شده که تبلیغات، عامل «بالا رفتن آمار مهاجرت» است و از این رو «هر گونه تبلیغات درباره مهاجرت باید ممنوع شود.»

در این گزارش عنوان شده که برای جلوگیری از افزایش مهاجرت، باید «هر گونه تبلیغات درباره مهاجرت، خرید ملک، تحصیل، سرمایه‌گذاری، اخذ اقامت و ویزا در خارج از کشور» در همه رسانه‌ها و به هر شیوه صریح یا ضمنی ممنوع شود.

پیشنهاد ممنوعیت تبلیغات مهاجرتی در حالی مطرح می‌شود که طی سال‌های گذشته آمار خروج کارآفرینان، سرمایه‌داران و متخصصان رشته‌های مختلف به طور مداوم در حال افزایش بوده است.

روند روبه‌رشد مهاجرت ایرانیان از کشور آن‌چنان گسترش یافته است که هفته گذشته مطبوعات داخلی ایران از پایین آمدن سن مهاجرت ایرانیان خبر دادند و گفتند با اینکه آماری رسمی درباره مهاجرت دانش‌آموزان وجود ندارد، اما محتوای پرشمار سازمان‌های مهاجرتی برای نوجوانان نشان می‌دهند در سال‌های گذشته بسیاری از آن‌ها خود را آماده مهاجرت از ایران کرده‌اند.

به تازگی نیز حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کشور در حال از دست دادن بخش بزرگی از نیرو‌های خود در حوزه کلان پزشکی و پیراپزشکی است، از مهاجرت نزدیک به ۱۰ هزار پزشک متخصص و فوق‌تخصص در دو سال اخیر خبر داد.

در بخش دیگری از گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین پیشنهادهای دیگری نیز در حوزه گردشگری مطرح و عنوان شده که «تبلیغات در حوزه گردشگری مستلزم اخذ مجوز» شود.