/

رابرت مالی در مظان اتهام ارائه اسناد طبقه‌بندی‌شده به جمهوری اسلامی

گمانه‌زنی‌ها درباره پرونده نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، همچنان در محافل سیاسی و رسانه‌های خبری ادامه دارد. یک پایگاه خبری در گفتگو با چندین مقام فعلی و پیشین امنیت ملی آمریکا سه سناریوی ممکن در رابطه با پرونده رابرت مالی را مطرح کرده است.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، وبسایت “واشنگتن فری‌بیکن” در مقاله‌‌ای به احتمالات و سناریو‌های موجود در رابطه با تعلیق مالی پرداخت.

این مقاله در پی آن منتشر شد که وزارت خارجه آمریکا درصدد برگزاری نشست توجیهی محرمانه با کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و ارائه جزئیاتی درباره پرونده رابرت مالی به قانونگذاران از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات است.

این رسانه خبری به گفتگو با چندین مقام فعلی و پیشین امنیت ملی آمریکا پرداخته است.

بر اساس این گفتگوها، جدی‌ترین احتمالی که طرح شده این است که رابرت مالی عامدانه اسناد و اطلاعات طبقه‌بندی شده را در اختیار جمهوری اسلامی یا یک کشور خارجی دیگر قرار داده باشد.

واشنگتن فری‌بیکن نوشته با استناد به گزارش رسانه‌های داخلی ایران، مالی مذاکرات محرمانه‌ای را با دیپلمات‌های جمهوری اسلامی در سازمان ملل داشته است.

این رسانه عنوان کرده که احتمالا این مذاکرات بدون مجوز از سوی وزارت خارجه آمریکا صورت گرفته‌اند.

از سویی دیگر، نشریه “تهران تایمز” اخیرا مدعی شد که رابرت مالی “گفتگوهای محرمانه با یک دیپلمات ارشد ایرانی (سعید ایروانی، سفیر ایران در سازمان ملل) داشته است. 

ابن رسانه عنوان کرده که مالی همچنین تعاملات مشکوک با مشاوران غیررسمی ایرانی‌تبار برقرار کرده است.

تهران تایمز عنوان کرده که رابرت مالی به همین دلیل به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاده شده است.

واشنگتن فری‌بیکن نتیجه‌گیری کرده است که افشای این جزئیات در مطبوعات ایران حاکی از آن است که منابعی در تهران ممکن است در رابطه با پرونده و وضعیت رابرت مالی بیشتر از رسانه‌های آمریکایی در جریان باشند.