دو نهاد اطلاعاتی برای چگونگی ورود زنان به ورزشگاه‌ها تصمیم‌گیری می کنند

بنابر ادعای رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در پی تصویب ورود زنان به ورزشگاه‌ها در شورای عالی امنیت ملی، اکنون دو وزارتخانه و دو نهاد اطلاعاتی برای چگونگی حضور آنان تصمیم خواهند گرفت.

خواندن این مطلب 4 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران بار دیگر وعده داد که زنان اجازه ورود به ورزشگاه را خواهند داشت. اینبار او گفت که شورایعالی امنیت ملی جمهوری اسلامی با حضور زنان موافق کرده است.

این در حالی است که فشارهای فیفا بر فدراسیون فوتبال ایران در مورد لزوم حضور زنان در ورزشگاه‌ها ادامه دارد.

به گفته تاج، قرار شده است که وزارتخانه‌های کشور و ورزش، همچنین فدراسیون فوتبال و دو دستگاه اطلاعاتی برای چگونگی ورود زنان به ورزشگاه برنامه‌ریزی ‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره زمان اجرایی شدن این طرح چیزی نگفته است.

تاج همچنین روز جمعه در یک گفتگو با رادیو ورزش جمهوری اسلامی گفت: ما ورود بانوان را خواهیم داشت. شورای عالی امنیت ملی خوشبختانه این موضوع را تصویب کرده و کارگروهی برای آن تعیین شده که تصمیم گیری درباره نحوه اجرا را بر عهده دارد. وزارت کشور، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و دو دستگاه اطلاعاتی برای چگونگی ورود بانوان برنامه ریزی می کنند.

با وجود وعده‌های تکراری تاج، اما این نخستین بار است که گفته شده شورایعالی امنیت ملی با حضور زنان موافقت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ورزشگاه‌هایی که زنان در آن اجازه حضور خواهند داشت اشاره کرد و گفت: آمدن و نیامدن آن‌ها دیگر مطرح نیست. در ورزشگاه‌هایی مثل گل‌گهر، سپاهان، ذوب‌آهن و غدیر اهواز که مناسب است، بانوان حضور پیدا خواهند کرد. ورزشگاه آزادی هم باید آماده شود.

هنوز دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی واکنشی به ادعای تاج نداده و حتی در صورت تصویب این شورا، علی خامنه‌ای باید آن را تائید کند.