/

در واکنش به قرآن سوزی در سوئد؛ «دروازه قرآن» در تهران ساخته می شود

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران گفته است در واکنش به قرآن‌سوزی در سوئد، «دروازه قرآن» در پایتخت کشور ساخته می‌شود.

خواندن این مطلب 6 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز؛  چمران گفته در اعتراض به موضوع قرآن‌سوزی که «در برخی کشورهای اروپایی صورت گرفته این دروازه توسط شهرداری تهران در یکی ورودی‌های تهران ایجاد خواهد شد».

اشاره مهدی چمران به قرآن سوزی در سوئد و دانمارک است که در چند هفته گذشته صورت گرفته است.

به گفته چمران یک طرح دو فوریتی با موضوع ایجاد یک یادمان به عنوان دروازه قرآن در جلسه امروز شورای شهر تهارن مورد بررسی قرار می‌گیرد

دولت سوئد سه هفته پیش به مردی عراقی اجازه داد تا صفحات قرآن را در مقابل مسجد اصلی شهر استکهلم به آتش بکشد.

سلوان مومیکا ۳۷ ساله که مسیحی و اصالتا عراقی است، از پلیس سوئد مجوز این کار را دریافت کرده بود.

این اقدام واکنش‌ شماری از کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی را برانگیخت.

معترضان عراقی در واکنش به سوزاندان قرآن در سوئد، بامداد پنج شنبه با حمله به سفارت این کشور در مرکز بغداد، از دیوارهای سفارت بالا رفته و آن را به آتش کشیدند.

دو مقام ارشد سپاه پاسداران و نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی در واکنش به رویدادهای اخیر آتش‌ زدن قرآن در سوئد و دانمارک و پس از اظهارات علی خامنه ای در این باره، با تهدید عاملان سوزاندن قرآن گفتند که حکومت ایران وظیفه خود می‌داند که این عوامل را در هر جای دنیا که باشند مجازات کند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی همان ابتدا با موضع‌گیری در اینباره گفت: افرادی که به قرآن هتک حرمت می‌کنند باید با «اشد مجازات» روبرو شوند.

خامنه‌ای، سوزاندن قرآن را «توطئه‌آمیز و خطرآفرین» خواند و سوئد را تهدید کرد که «با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته است».

پس از اعتراضات به «هتک حرمت قرآن»، از سوی کشورهای مسلمان و همچنین تهدیدات روزهای اخیر فرماندهان سپاه و رهبر جمهوری اسلامی نسبت به عامل سوزاندن قرآن، دولت سوئد روز پنج‌شنبه به ۱۵ نهاد دولتی این کشور دستور داد که امکانات سوئد برای مقابله تروریسم را تقویت کنند.

اولاف کریسترسون، نخست وزیر سوئد، در بیانیه‌ای گفت: «اتفاقات مخرب اخیر؛ به ویژه این آتش زدن‌ها در تظاهرات‌های مختلف، احتمال خطر را برای سوئد بالا برده است».

وی در ادامه این اظهارات، شرایط را بسیار وخیم خوانده است.

همزمان یک گروه دست‌راستی افراطی دانمارکی هم ویدئویی از سوزاندن کتابی بیرون از سفارت عراق در کپنهاک، پایتخت دانمارک منتشر کرده بود که به گفته آنها قرآن بوده است.