/

در واکنش به اعتصاب غذای وحید بهشتی؛ ۱۲۵نماینده پارلمان انگلیس از ریشی سوناک خواستند سپاه را در لیست تروریستی قرار دهد

۱۲۵ نماینده مجلس بریتانیا در نامه به ریشی سوناک نخست وزیر این کشور خواستار شنیدن صدای وحید بهشتی و قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی شدند.

خواندن این مطلب 7 دقیقه طول میکشد.

۱۲۵ نماینده مجلس بریتانیا در نامه به ریشی سوناک نخست وزیر این کشور خواستار شنیدن صدای وحید بهشتی و قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروههای تروریستی شدند.

به گزارش فرانیوز، روز چهارشنبه ۳۰ فروردین، وحید بهشتی درحالی وارد پنجاه و ششمین روز اعتصاب غذای خود با هدف تروریستی شناخته شدن سپاه پاسداران از سوی دولت بریتانیا شد که به دلیل ضعف جسمانی ناچار به نشستن روی ویلچر است و توان سخن گفتن او نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.

در این مدت شخصیت‌های سیاسی، فعالان حقوق بشری و هنرمندان زیادی به دیدار وحید بهشتی رفته‌اند و ضمن ادای احترام به مقاومت او، خواهان پایان یافتن اعتصاب غذایش شدند.

بهشتی در پاسخ به ابراز محبت و تقاضای کسانی که از او خواسته اند تا برای مراقبت از سلامتی اش، اعتصاب غذای خود را بشکند، می گوید: از من نخواهید که اعتصاب را بشکنم چون چنین نخواهم کرد. این صدا را تا می توانید بلندتر کنید.

این فعال سیاسی تاکید کرد: این اعتصاب غذا تا لیست گذاری سپاه پاسداران ادامه دارد.

طبق گفته متی هون همسر وحید بهشتی ۱۲۵ نماینده پارلمان انگلیس در نامه به ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا از او خواستند تا صدای وحید بهشتی را بشنود و سپاه پاسداران را در لیست گروههای تروریستی قرار دهد.

امروز قرار است تعدادی از نمایندگان امضا کننده نامه ، به دیدار نخست وزیر رفته و نامه را به وی ارائه دهند.

بهشتی بیست و ششم فروردین مصادف با پنجاه ودومین روز اعتصاب غذای خود گفته بود من در راهی قدم گذاشته ام که برگشت ناپذیر است. رهبران غربی مخصوصا سیاستمداران بریتانیا باید بدانند مماشات با تروریست ها برایشان هزینه دارد.

او دو روز قبل از آن نیز در برنامه لایو اینستاگرام فرانیوز نیز گفت: امروز روی سخن من با تمام کسانی است که قلبشان برای انسانیت می تپد. اگر قلب کسی برای حقوق بشر بتپد چاره ای ندارد که مقابل ظلم سپاه پاسداران بایستد.

گفتنی ست فراخوانی برای تجمع در روز ۲۹ آپریل (نهم اردیبهشت) هم‌زمان با شصت‌وپنجمین روز اعتصاب غذای وحید بهشتی صادر شده که به تعداد روزهای تاب‌آوری بابی ساندز، عضو ارتش آزادی‌خواه ایرلند در جریان اعتصاب غذاست.

طبق این فراخوان از ایرانیان و مخالفان حکومت جمهوری اسلامی دعوت شده تا ۲۹ آپریل ساعت ۱۳ به وقت لندن در راهپیمایی شرکت کرده و مقابل ساختمان وزارت خارجه بریتانیا تجمع کنند و خواسته خود مبنی بر تروریستی شناختن سپاه پاسداران را فریاد بزنند.

وحید بهشتی ابراز امیدواری کرده است با حضور پرشمار ایرانیان در تجمع روز ۹ اردیبهشت، حماسه‌ای مانند تجمع اعتراضی برلین در ۳۰ مهر ۱۴۰۱ خلق شود.