/

درخواست سناتور آمریکایی برای ائتلاف در جهت مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی

به دنبال افزایش حملات جمهوری اسلامی به کشتی‌های تجاری در آبهای بین‌المللی، یک سناتور جمهوری‌خواه خواستار ائتلاف آمریکا، اسرائیل و کشورهای متحد عربی برای مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی شد.

خواندن این مطلب 3 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، نشریه واشنگتن فری‌بیکن عنوان کرد: سناتور جونی ارنست در حال آماده‌سازی پیش‌نویس قانونی است که از اسرائیل و کشور‌های متحد عربی برای «مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی» بهره بگیرد.

هدف از این طرح ایجاد ائتلاف برای مقابله با حملات جمهوری اسلامی به نفتکش‌های تجاری و افزایش شناسایی برنامه‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی عنوان شده است.

این سناتور جمهوری‌خواه پیشتر نیز از «استراتژی مماشات» جو بایدن در قبال ایران انتقاد کرده بود.

وی رهبری تلاش‌ برای ایجاد ائتلاف بین ایالات متحده، اسرائیل و سایر کشور‌های عرب برای مبارزه با تروریسم جمهوری اسلامی بر عهده دارد.

خانم ارنست با انتقاد از سیاست جو بایدن در برابر جمهوری اسلامی، او را به دلیل «جسورتر کردن» رژیم جمهوری اسلامی، سرزنش کرد.

او معتقد است که ایجاد ائتلاف تنها راه حل برای عقب راندن اقدامات تنش‌زای جمهوری اسلامی است.

همچنین این سناتور با اشاره به موضوع رابرت مالی خواستار شفافیت در رابطه با سوء استفاده از اطلاعات محرمانه و مذاکرات محرمانه با جمهوری اسلامی شده است.

از سویی دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس آمریکا با بیان این که واشنگتن به تلاش برای آزادی چهار زندانی آمریکایی در ایران ادامه می‌دهد، گفت: در ارتباط با برنامه هسته‌ای، به هیچ توافقی نزدیک نیستیم.