داریوش مهرجویی و همسرش

داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر به قتل رسیدند

رئیس پلیس استان البرز در ایران می‌گوید اجساد داریوش مهرجویی کارگردان برجسته سینما و همسرش وحیده محمدی‌فر فعال سینمایی، در ویلای شخصی آن‌ها در کرج کشف شد. نیروی انتظامی می‌گوید هنوز انگیزه قتل مشخص نیست.

خواندن این مطلب 10 دقیقه طول میکشد.

به گزارش فرانیوز، قتل این دو نفر در شهرک زیبادشت منطقه فرخ آباد در شهرستان فردیس در حوالی ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه الی ۲۲ شنبه شب روی داده است.

نیروی انتظامی اضافه کرد: «شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است.»

ینابر گزارش‌ها خانم محمدی‌فر اخیرا در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از تهدید یک فرد ناشناس با چاقو خبر داده بود.

امروز یکشنبه، صبح روزی که جسد داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر در ویلای شخصی‌شان پیدا شد روزنامه «اعتماد» گفتگویی را با وحیده محمدی‌فر منتشر کرده که علت آن پست اینستاگرامی همسر مهرجویی در پانزدهم مهرماه بود که نوشته بود «توسط یک فرد ناشناس با چاقو تهدید شده است» و سنتور معروف «علی‌سنتوری» نیز به سرقت رفته است.

روزنامه اعتماد به نقل از «وحیده محمدی‌فر» نوشته است: «متوجه سر و صدای سگ‌مان در حیاط خانه شدم. سریع در ورودی آشپزخانه را قفل کردم. تا اینکه متوجه شدم مقابل در ورودی ساختمان یک نفر با چاقو به شیشه‌های مات پنجره چسبیده است».

همسر داریوش مهرجویی در این مصاحبه که هفته پیش انجام شده بود گفته است: «با صدای بلند گفتم؛ الان به ۱۱۰ زنگ می‌زنم. او هم در پاسخ به این حرف من گفت خب زنگ بزن. وقتی او در جواب به من گفت خب زنگ بزن، متوجه شدم؛ لهجه ایرانی ندارد».

او در این مصاحبه تاکید کرده است که «مدتی پیش هم یکسری وسایل از جمله سنتور مربوط به فیلم سنتوری دزدیده شده است.»

حمید هداوند، فرمانده انتظامی استان البرز درباره این قتل وحشیانه به خبرگزاری ایسنا گفت: «این حادثه در ساعات پایانی شنبه‌شب از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که با حضور ماموران در محل مشاهده شد که داریوش مهرجویی و همسرش در ویلای شخصی‌اش واقع در زیبادشت مشکین آباد به قتل رسیده‌اند».

او گفت که دختر آقای مهرجویی این حادثه را به پلیس اطلاع داده بود و اضافه کرد: «تیم‌های تخصصی پلیس آگاهی در محل حاضر شده و تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند».

او اضافه کرد: «این حادثه به علت نامعلوم توسط فرد یا افراد ناشناس رخ داده و هنوز انگیزه قتل مشخص نیست. شواهد حاکی از آن است که این قتل بر اثر جراحت ناشی از ضربات سلاح سرد از ناحیه گردن و اعضای بدن انجام شده است».

به گزارش خبرگزاری قوه قضاییه، میزان، حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز، گفته است که مونا مهرجویی، دختر داریوش مهرجویی، در ساعت ۲۰:۵۰ شنبه با پدرش تماس داشته است.

او در ساعت ۲۲:۲۵ به منزل پدرش می‌رسد، اما کسی در را باز نمی‌کند. او «با کلید در را باز و وارد منزل می‌شود و مشاهده می‌کند که پدر و مادرش با ضربات چاقو یا جسم برنده دیگر به نواحی گردن به قتل رسیده‌اند».

وحیده محمدی‌فر فیلمنامه‌نویس، طراح لباس و دستیار کارگردان و متولد ۱۹ بهمن ۱۳۴۷ بود.

او که دانش‌آموخته رشته روانشناسی از دانشگاه تهران بود، فعالیت سینمایی خود را از سال ۱۳۷۵ با بازی در فیلم «لیلا» اثر داریوش مهرجویی آغاز کرد.

آخرین فیلم داریوش مهرجویی، «لامینور» نام داشت که پس از تولید در سال ۱۳۹۸، اجازه اکران پیدا نکرد و با وجود دریافت مجوز نمایش از وزارت ارشاد جمهوری اسلامی، قبل از اکران، توقیف شد.

داریوش مهرجویی اسفند ۱۴۰۱ در اعتراض به توقیف این فیلم، در ویدئویی ضبط‌ شده گفت که به همراه دستیارانش در وزارت ارشاد تحصن خواهد کرد و دیگر نمی‌تواند توقیف فیلم‌هایش را تحمل کند و اینبار می‌خواهد بجنگد.

اعتراض او چند روز بعد تاثیرگذار شد و اعلام شد که مشکل اکران فیلم رفع شده است.

این کارگردان سرشناس سینمای ایران به هنگام مرگ، ۸۴ سال داشت.

داریوش مهرجویی فیلم‌هایی چون هامون، دایره مینا، گاو، اجاره‌نشین‌ها، لیلا، مهمان مامان و سنتوری را ساخته است.